14-Mar-2024, 08:43 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Mar-2024, 08:45 AM door Grrrrrene.)
We zijn eruit. Er is een app genaamd "Walkietooth" (voor Android in ieder geval) waarmee je via bluetooth of wifi (wij gebruiken BT*) een verbinding tussen twee telefoons kunt opzetten. Hoewel je een knopje hebt om te spreken, is dat een toggleswitch, dus je hoeft hem niet ingedrukt te houden om iets door te geven. Onderweg hebben we de verbinding continu open staan, zodat we elkaar kunnen waarschuwen voor verkeer, wat keuvelen over van alles en nog wat en gedag zeggen als ik mijn vriendin op werk afzet.
We hebben een goedkope lichtgewicht BT-headset gekocht en dat werkt aardig. Het is geen hifi-kwaliteit, maar het is goed te verstaan. Het bereik is met BT vrij beperkt natuurlijk. Aan de overkant van een grote kruising (10-15m) was de verbinding al verbroken. Het alternatief is om via Whatsapp een gesprek op te zetten, maar dan ben je niet meer telefonisch bereikbaar en ik weet niet of ik dat prettig vind als ik lang onderweg ben.
* Vooral omdat we het via Wifi niet voor elkaar krijgen.
We hebben een goedkope lichtgewicht BT-headset gekocht en dat werkt aardig. Het is geen hifi-kwaliteit, maar het is goed te verstaan. Het bereik is met BT vrij beperkt natuurlijk. Aan de overkant van een grote kruising (10-15m) was de verbinding al verbroken. Het alternatief is om via Whatsapp een gesprek op te zetten, maar dan ben je niet meer telefonisch bereikbaar en ik weet niet of ik dat prettig vind als ik lang onderweg ben.
* Vooral omdat we het via Wifi niet voor elkaar krijgen.