16-Mar-2024, 11:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Mar-2024, 11:56 PM door 365cycle.)
(16-Mar-2024, 11:13 PM)Jeroen S schreef: Ik kom tot de conclusie dat er niet 1 ideale druk is en dat je eigenlijk per wegdek zou moeten aanpassen. dat gaat natuurlijk niemand doen.Normale stervelingen idd (nog) niet, maar volgens mij werd dat bij de laatste Parijs-Roubaix juist wél gedaan door een paar teams; ze hadden apparatuur ingebouwd waardoor ze on the fly the banddruk konden wijzigen. Op de kasseien flink zachter, op strak asfalt veel harder.
(16-Mar-2024, 11:13 PM)Jeroen S schreef: Ik ben er nog niet uit wat met de Milan nu precies de snelste optie is.Waarschijnlijk het stuk met de minste rempunten en de beste strakke stukken waar je zo lang mogelijk kan vlammen
(16-Mar-2024, 11:13 PM)Jeroen S schreef: Ik zou inderdaad eens met een halve bar minder proberen, of gewoon een maandje ofzo de druk langzaam later teruglopen en kijken of je dan een moment bereikt waarop het beter dragelijk wordt....maar laat de druk niet te ver zakken. Als de band stug is, is ie dat ook nog wanneer het zo zacht wordt dat je de velg gaat beschadigen...
(16-Mar-2024, 11:13 PM)Jeroen S schreef: Rijdt je op Schwalbe banden, dan is er waarschijnlijk ook wel winst te halen door om te schakelen naar Conti Contact Urbans. Die rollen beter en ik vind ze veel comfortabeler....en een goed voorbeeld van zo'n ellendig stuk rubber vind ik de Continental Contact Speed. Niet echt snel, weinig grip (zeker op nat), en zo stug dat ie niet lekker rijdt én moeilijk te (de-)monteren is. Dat ze ook een topbandje als de Urban kunnen maken was voor mij dé verrassing van vorig jaar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.