17-Mar-2024, 03:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Mar-2024, 06:32 PM door Willeke_IGKT.)
Als je in Groot Brittannië gaat fietsen rij je natuurlijk links, dat is zowel makkelijker dan je van tevoren bedenkt en lastiger omdat het ooit fout gaat (en dan vaak als je nog niet wakker bent of als je erg moe bent.)
Ben je met een of meer andere fietsers is het niet vreemd om jezelf en/of elkaar eraan te herinneren om links te rijden als je klaar staat om te starten.
Als je met een spiegel rijdt die je los plaatst, zet hem aan de rechterkant, (bril spiegel, pols spiegel enz.) en als je een spiegel op je fiets hebt misschien een tweede plaatsen voor de reis.
Engeland heeft fietspaden maar in veel gevallen niet van een kwaliteit die we in Nederland gewend zijn, er zit verbetering in maar het is lang niet altijd goed genoeg. Ik heb vrijliggende fietspaden gehad voor fietsverkeer in beide richtingen en voetgangers die niet breder waren dan de spoorbreedte van de wielen van mijn toenmalige trike, 75 cm. En bruggen waar hekken geplaatst waren langs beide kanten van de fietsstrook, 80 cm over heel wat meters.
Aan de andere kant kom je ook betere fietspaden tegen.
Veel smallere wegen zijn hoge snelheid, bochtig en de automobilisten zijn niet gewend aan fietsers.
Bij het inhalen geven automobilisten je meestal veel ruimte maar vanwege de grotere benodigde ruimte worden automobilisten vaak ongeduldiger en nemen teveel risico.
Ben je met een of meer andere fietsers is het niet vreemd om jezelf en/of elkaar eraan te herinneren om links te rijden als je klaar staat om te starten.
Als je met een spiegel rijdt die je los plaatst, zet hem aan de rechterkant, (bril spiegel, pols spiegel enz.) en als je een spiegel op je fiets hebt misschien een tweede plaatsen voor de reis.
Engeland heeft fietspaden maar in veel gevallen niet van een kwaliteit die we in Nederland gewend zijn, er zit verbetering in maar het is lang niet altijd goed genoeg. Ik heb vrijliggende fietspaden gehad voor fietsverkeer in beide richtingen en voetgangers die niet breder waren dan de spoorbreedte van de wielen van mijn toenmalige trike, 75 cm. En bruggen waar hekken geplaatst waren langs beide kanten van de fietsstrook, 80 cm over heel wat meters.
Aan de andere kant kom je ook betere fietspaden tegen.
Veel smallere wegen zijn hoge snelheid, bochtig en de automobilisten zijn niet gewend aan fietsers.
Bij het inhalen geven automobilisten je meestal veel ruimte maar vanwege de grotere benodigde ruimte worden automobilisten vaak ongeduldiger en nemen teveel risico.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)