20-Apr-2017, 08:47 PM
Een Mango is op zich ook prima tweedehands te kopen, een Strada zie je wat minder vaak, maar tweedehands VM zijn echt niet alleen Alleweder en zo...
Ik heb zelf een Mango, en dan wel een oudje (staat zelfs nog velomobiel.nl op). Hij bevalt me uitstekend, juist ook omdat hij niet helemaal zo lang is. Op die manier is parkeren thuis en op werk wat makkelijker. Desondanks past het qua lengte (ben zelf 1,95m) goed, maar ik moest wel even spelen met de plaatsing van het zitje omdat ik een vij lange rug heb. Qua wendbaarheid vind ik hem oké (de FAW die ik daarvoor had kon nog kleinere bochten). Ik vind de tussenas trouwens best fijn omdat je heel makkelijk bij de derailleur komt. Ook hoef je daardoor niet zo reusachtige kettingbladen ondanks het kleine achterwiel. Maar het zal ongetwijfeld wat zwaarder zijn en een tikkeltje meer verliezen hebben. Aan de andere kant is de Mango vandaag de dag zeker niet meer een van de snelste VM, dus...
Van de Strada heb ik gelezen dat hij de betere aerodinamica heeft omdat de staart gunstiger gevormd is. Ook hoef je inderdaad de tussenas niet vanweg het grote achterwiel.
De DF blijkt echter een (snelheids-)klasse apart wat dat betreft naar wat ik zo in de fora lees, dus als dat voor je belangrijk is... Hij is wel smal - volgens de letter van de wet mag er in principe niet mee op de rijbaan rijden (<75cm). Of zich daar iemand wat van aantrekt is een tweede...
En tenslotte: had je gezien dat Sinner ook met een nieuwe VM bezig is, de Hilgo?
Cheerio,
Thomas
Ik heb zelf een Mango, en dan wel een oudje (staat zelfs nog velomobiel.nl op). Hij bevalt me uitstekend, juist ook omdat hij niet helemaal zo lang is. Op die manier is parkeren thuis en op werk wat makkelijker. Desondanks past het qua lengte (ben zelf 1,95m) goed, maar ik moest wel even spelen met de plaatsing van het zitje omdat ik een vij lange rug heb. Qua wendbaarheid vind ik hem oké (de FAW die ik daarvoor had kon nog kleinere bochten). Ik vind de tussenas trouwens best fijn omdat je heel makkelijk bij de derailleur komt. Ook hoef je daardoor niet zo reusachtige kettingbladen ondanks het kleine achterwiel. Maar het zal ongetwijfeld wat zwaarder zijn en een tikkeltje meer verliezen hebben. Aan de andere kant is de Mango vandaag de dag zeker niet meer een van de snelste VM, dus...
Van de Strada heb ik gelezen dat hij de betere aerodinamica heeft omdat de staart gunstiger gevormd is. Ook hoef je inderdaad de tussenas niet vanweg het grote achterwiel.
De DF blijkt echter een (snelheids-)klasse apart wat dat betreft naar wat ik zo in de fora lees, dus als dat voor je belangrijk is... Hij is wel smal - volgens de letter van de wet mag er in principe niet mee op de rijbaan rijden (<75cm). Of zich daar iemand wat van aantrekt is een tweede...
En tenslotte: had je gezien dat Sinner ook met een nieuwe VM bezig is, de Hilgo?
Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75