(23-Mar-2024, 03:47 PM)DanceRaven schreef: Ik zie wel echt jaloersmakende wattages. Nu weet ik wel dat die wattages je zeker niet vanzelf komen aanwaaien, maar ik meende begrepen te hebben dat 365Cycle bijv. niet actief traint, maar vooral veel kilometers maakt. Doe je dan spelenderwijs intervallen tijdens lange tochten?
Ik heb afgelopen anderhalve maand bijna 2,5Mm gereden in Z1/Z2, maar ik heb niet het idee dat dat de weg is naar de wattages in deze video.
TL;DR hoe ver kom je met alleen kilometers maken in Z2?
Absolute wattages zijn lastig vergelijkingsmateriaal. Het is wellicht handiger te kijken naar de hoeveelheid W/kg die je zou kunnen ontwikkelen met een bepaald trainingsregime. Voor de meeste mensen is wellicht een 3 W/kg (FTP, dus gemiddeld uurvermogen) haalbaar met een 'trainen doe ik nooit, fietsen des te meer' programma, dus vooral heel veel H/D1 (=Z1/Z2). Ook afhankelijk van je leeftijd, bouw, geslacht en de genetische loterij. Wil je boven je eigen plateau uitstijgen dan is het inderdaad een kwestie van 'je gaat harder fietsen door harder te fietsen', maar het blijft verstandig 80% (of meer) in H/D1 te blijven doen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'