06-Jul-2018, 08:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Jul-2018, 08:14 PM door Lopopodium.)
Mijn klapstuur op mijn Nazca Gaucho kan ik gewoon met een stelschroef instellen. Daarmee kan je makkelijk de gewenste hoogte instellen. Het stuur zit niet vast. Je kan het als je zou willen tijdens het fietsen gewoon naar voren duwen. Maar in de praktijk zal dat nooit gebeuren (laat ik zo stellen, in ongeveer 400 tochten is dat nog nooit gebeurd, zelfs niet bijna). Dus ook bij bobbels en ander ongemak blijft het stuur netjes naar je toe gericht.
Normaliter is bij een Gaucho het stuur zo dat het niet ver naar voren kan klappen. Ver genoeg om te gaan zitten. Maar dat vond ik toch nog niet ver genoeg (en ik heb niet eens een buikje). Ik heb bij ACE de onderzijde nog wat laten afschuren (het onderdeel is zo gemaakt dat het bij te ver omhoogklappen weerstand biedt), zodat het stuur helemaal plat naar voren kan. Dat is handiger opstappen, maar ook handig als ik er eens mee een trap op of af moet (bij een treinstation bijvoorbeeld), zodat ik de fiets in de breedte kan optillen zonder dat het stuur en de hendels tegen mijn hoofd of buik prikken.
In de omhoogstand biedt het stuur genoeg weerstand zodat het overeind blijft staan. Het klapt dus niet zomaar terug. Maar dat is vast met een inbusschroef nog losser of vaster in te stellen.
Normaliter is bij een Gaucho het stuur zo dat het niet ver naar voren kan klappen. Ver genoeg om te gaan zitten. Maar dat vond ik toch nog niet ver genoeg (en ik heb niet eens een buikje). Ik heb bij ACE de onderzijde nog wat laten afschuren (het onderdeel is zo gemaakt dat het bij te ver omhoogklappen weerstand biedt), zodat het stuur helemaal plat naar voren kan. Dat is handiger opstappen, maar ook handig als ik er eens mee een trap op of af moet (bij een treinstation bijvoorbeeld), zodat ik de fiets in de breedte kan optillen zonder dat het stuur en de hendels tegen mijn hoofd of buik prikken.
In de omhoogstand biedt het stuur genoeg weerstand zodat het overeind blijft staan. Het klapt dus niet zomaar terug. Maar dat is vast met een inbusschroef nog losser of vaster in te stellen.