26-Mar-2024, 02:04 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Mar-2024, 02:05 AM door 365cycle.)
(26-Mar-2024, 01:26 AM)Gideonaut schreef: Het leuke van deze DF was dat het een budget-vriendelijke velo was vanwege de schade, deze deals zijn nogal zeldzaam, en een beetje velo-fanaat knapt zo'n ding makkelijk zelf op en dan heb je een top fiets! Dat was ik van plan tenminste, Nu m'n Velayo met schade stil staat en ik nog steeds aan het vechten ben voor m'n schadevergoeding leek dit mij een fantastische oplossing. Maar om gelijk m'n spaarrekening leeg te slurpen voor een "nieuwe" velo is iets te extreem.Het wordt een beetje een plug zo, dus hierna houd ik erover op, maar het is wel waar: Ik heb de meest budgetvriendelijke goed onderhouden en rijdende DF XL die je momenteel kan vinden. Die fiets die jullie gezien hebben - ik geloof niet dat dat een betere deal was, want ik denk niet dat ie voor veel minder weg gegaan is dan ik voor de mijne wil hebben, en de mijne is voor dat geld heel, snel + rijdt gewoon goed. Hij is niet mooi, maar met een stapel schuurpapier en een verfspuit kan je er best wel weer wat van maken, en hij heeft moderne aanpassingen die vrijwel geen enkel oud DF-project heeft.
Maar goed, nog effe en hij komt op Marktplaats, ben benieuwd of Pieter 'm komt halen
(26-Mar-2024, 01:26 AM)Gideonaut schreef: Viel me trouwens wel op dat er nu veel DF'jes te koop staan, al een tijdje zelfs, zo snel gaan ze niet echt? Ik zou hem namelijk ook eventueel weer te koop of te ruil gezet hebben mocht ik een GT tegenkomen..De DF komt langzaam in dat gebied waar de Quest lang zat; hele capabele fiets, nog altijd modern, maar er zijn er ook vrij veel van gemaakt dus de tweedehandsmarkt vult zich.
Sterker nog: Per jaar zijn er veel meer DF gebouwd dan Quest.
Dat laatste statement zal ik even onderbouwen:
Quest #0 is van begin 2000, die fiets rijdt volgens mij nog altijd maar is alweer 24 jaar oud. Daarna is de serie vernieuwd; 26" geworden, in carbon gemaakt ipv glasvezel, de Quest XS is erbij gekomen en de DuoQuest ook, dan heeft BlueVelo in Amerika er nog een stapel gebouwd.. in totaal zijn er zo'n 1200 van. Hoewel een 24 jaar oude velomobiel nog prima kan rijden loont flink investeren om een 3x20" glasvezel Quest op te knappen gewoon niet echt. Als je 'm héél strak maakt kan ie hooguit nog een €2500 opleveren; als er nieuw spuitwerk op moet is zo'n fiets leuk voor de thuisklusser, economisch dus gewoon afgeschreven.
DF #0 en DF XL #1 zijn van lente 2014 en zomer 2014, en zijn dus krap 10 jaar oud. Mits goed onderhouden rijden ze exact zo strak als een nieuwe, met uitzondering van een paar aanpassingen (nieuwe stuurplaten, een paar later standaard geworden verstevigingen en nog wat kleine dingen). Ik weet niet wat de diverse marktplaatsverkopers gesnoven hebben dat ze nog zo'n beetje de nieuwprijs vragen voor een weinig gebruikte, strakke DF die toch ook echt wel wat updates mist, maar een netjes gespoten gerepareerde DF kan zeker nog wel €6000 opleveren.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.