07-Jul-2018, 05:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Jul-2018, 06:01 PM door pietermels1979.)
Ik heb zelf nooit last van wielspin bij droog wegdek zelf niet op 23 mm banden. Ik denk dat zoals ik al eerder gezegd hebt veel ligt aan het soort banden. Investeer in een goede band en zoals het ook met auto's is is een band die goed bij een voorwiel aandrijven presteerd niet gezegd dat deze bij een achterwiel aandrijven ook goed presteerd.
Je wil een band met goede grip in dit geval betekend dat een band die goed vervormd om een grote grip te waarborgen. Dan kom je dus bij een lichte band met weinig rubber en een hoge tpi waarde. In de 26 inch en jouw kennende als schwalbe aanhanger zou ik gaan voor een Furious fred. Je gaat het misschien gek vinden maar het zal een wereld van verschil zijn. Gewicht is de helft van een kojak en zeker 600 gram lichter als een big Apple of iets in die zin.
Ik heb dezelfde lichaamslengtes en heb eerlijk gezegd geen last met op en afstappen. Ik heb dan wel een aerostuur met dezelfde opbouw als bijvoorbeeld een bachetta Corsa. Ik heb geen last van mijn polsen na een tijd. Ik heb afgelopen week 211 km gereden en stap dan fris van mijn fiets. Ook de controle en draaicirkel is lekker kort.
Geen vering is een voordeel. Geen slijtage aan bushringen weinig onderhoud en een stijf frame ook is het gewicht van de fiets daardoor lager. Als je goede banden monteerd haal je daar een stukje vering uitK alsook de wielen en breedte van de velg is belangrijk. Kijknaar de mtb wereld waar genoeg mtb ers met een starre vork terug rijden en de bandendruk wat verlagen.
Ik zelf heb op mijn rapto midracer een bagagedrager welke in mijn ogen netjes aansluit bij het design. Kijk anders maar hier ergens op het forum. Daar staat een foto.
Ik heb met diverse sturen gereden op diverse ligfietsen en vind het aerostuur het meest comfortabele en degene die het meeste controle geeft. Ik ga mijn andere ligfietsen ook ombouwen naar aerostuur.
Je wil een band met goede grip in dit geval betekend dat een band die goed vervormd om een grote grip te waarborgen. Dan kom je dus bij een lichte band met weinig rubber en een hoge tpi waarde. In de 26 inch en jouw kennende als schwalbe aanhanger zou ik gaan voor een Furious fred. Je gaat het misschien gek vinden maar het zal een wereld van verschil zijn. Gewicht is de helft van een kojak en zeker 600 gram lichter als een big Apple of iets in die zin.
Ik heb dezelfde lichaamslengtes en heb eerlijk gezegd geen last met op en afstappen. Ik heb dan wel een aerostuur met dezelfde opbouw als bijvoorbeeld een bachetta Corsa. Ik heb geen last van mijn polsen na een tijd. Ik heb afgelopen week 211 km gereden en stap dan fris van mijn fiets. Ook de controle en draaicirkel is lekker kort.
(06-Jul-2018, 11:57 PM)Lopopodium schreef: Ik kan me niet heugen dat ik een Raptobike met bij het ontwerp passende bagagedrager heb gezien. Geen bagagedrager vind ik ook een groot gemis. Net als het ontbreken van de achtervering. Toch drie cruciale onderdelen die flink bijdragen aan prettige lange toertochten door half Nederland.
Geen vering is een voordeel. Geen slijtage aan bushringen weinig onderhoud en een stijf frame ook is het gewicht van de fiets daardoor lager. Als je goede banden monteerd haal je daar een stukje vering uitK alsook de wielen en breedte van de velg is belangrijk. Kijknaar de mtb wereld waar genoeg mtb ers met een starre vork terug rijden en de bandendruk wat verlagen.
Ik zelf heb op mijn rapto midracer een bagagedrager welke in mijn ogen netjes aansluit bij het design. Kijk anders maar hier ergens op het forum. Daar staat een foto.
Ik heb met diverse sturen gereden op diverse ligfietsen en vind het aerostuur het meest comfortabele en degene die het meeste controle geeft. Ik ga mijn andere ligfietsen ook ombouwen naar aerostuur.