07-Jul-2018, 06:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Jul-2018, 07:06 PM door ErikvanD.)
Met banden (en wielen) ga ik de komende tijd zeker nog experimenteren, is ook alleen maar leuk De Kojaks zaten erbij en vind ik iig beter dan de zware, stugge en wat verdroogde Marathons die er ook bij zaten. Op mijn Koga MTB (ongeveerd) bevallen ze prima maar dat is wel de brede 50 mm versie ipv de 35 mm die op de Rapto zit. Maar je hebt gelijk, mijn (erg lichte) Vredesteins met 320 tpi op mijn vakantie fiets rijden relatief soepel ondanks de hoge druk. Op mijn gewone fietsen mis ik sowieso vering geen moment. Ik denk ook dat het komt omdat je op een ligfiets meer contactvlak hebt en je ook niet zo makkelijk even uit het zadel kunt komen bij een grote hobbel of stevige wortelopdruk.
Ook qua stuur moet ik je gelijk geven, van alle ligfietsen waar ik op gereden heb (zijn er niet zo heel veel hoor, een stuk of 5) vond ik de Gaucho met aero stuur het beste rijden. Enorme controle, ook bij stapvoets rijden. En natuurlijk eenvoudig op- en afstappen en veel stuur om zaken als navigatie etc. op te monteren. De Gaucho had dan ook gewone trigger shifters ipv de gebruikelijke twist shifters.
Leuk dat met name ligfietsen zoveel ruimte voor experiment bieden
Ook qua stuur moet ik je gelijk geven, van alle ligfietsen waar ik op gereden heb (zijn er niet zo heel veel hoor, een stuk of 5) vond ik de Gaucho met aero stuur het beste rijden. Enorme controle, ook bij stapvoets rijden. En natuurlijk eenvoudig op- en afstappen en veel stuur om zaken als navigatie etc. op te monteren. De Gaucho had dan ook gewone trigger shifters ipv de gebruikelijke twist shifters.
Leuk dat met name ligfietsen zoveel ruimte voor experiment bieden