02-Apr-2024, 09:14 PM
(02-Apr-2024, 08:43 PM)Tijanus schreef:(02-Apr-2024, 02:55 PM)DanceRaven schreef:(02-Apr-2024, 01:27 PM)365cycle schreef: In de app die erbij hoort staat bij de instelling die dit in/uitschakelt enkel "Acceleration of gravity".Ja, die naam lijkt te impliceren dat de eenheid de factor zwaartekrachtversnelling is, maar dat lijkt me al helemaal stug.
Verder wordt er over de G-Sensor geschreven:
Tenzij het coördinatenstelsel van de G-sensor niet helemaal overeenkomt met het dashcambeeld. Als Y nu voor/achter is, maar 'onder/boven' min of meer halverwege X en Z, dan zou de sensor in rust ongeveer 0.7 G - 0.0 G - 0.7 G moeten aangeven. Als nu de feitelijke displaywaarden de gemeten maxima (in absolute G) over de laatste halve seconde ofzo zijn, dan zou er over een euh, 'dynamisch' parcours wel iets uit kunnen komen als vertoond in het filmpje.
Waarom die G-sensor 45 graden gedraaid zou zijn ten opzichte van het dashcambeeld is me dan wel een raadsel. Wellicht een keer echt veel te hard over zo'n drempel gereden...?
Misschien hangt de module wel scheef opgehangen tegen de wielkast. (Net als mijn videodisplay)