02-Apr-2024, 10:04 PM
(02-Apr-2024, 08:43 PM)Tijanus schreef: Tenzij het coördinatenstelsel van de G-sensor niet helemaal overeenkomt met het dashcambeeld. Als Y nu voor/achter is, maar 'onder/boven' min of meer halverwege X en Z, dan zou de sensor in rust ongeveer 0.7 G - 0.0 G - 0.7 G moeten aangeven. Als nu de feitelijke displaywaarden de gemeten maxima (in absolute G) over de laatste halve seconde ofzo zijn, dan zou er over een euh, 'dynamisch' parcours wel iets uit kunnen komen als vertoond in het filmpje.
Waarom die G-sensor 45 graden gedraaid zou zijn ten opzichte van het dashcambeeld is me dan wel een raadsel.
(02-Apr-2024, 09:14 PM)LigfietsWilsum schreef: Misschien hangt de module wel scheef opgehangen tegen de wielkast. (Net als mijn videodisplay)De accelerometer zit niet in de voorste camera (en evenmin in de achterste), maar in een losse module die tegen de linker zijkant van de velomobiel geplakt zit. Tenminste, daar ga ik vanuit, want als de stekker van de GPS module los is blijven X, Y, en Z niet ineens op 0 staan. Ik zou verwachten dat die sensor softwarematig gekalibreerd wordt voor de manier waarop die gemonteerd wordt. Er staat nergens in de handleiding dat e.e.a. op een bepaalde manier vastgezet moet zijn, en op een motor zal het ook enorm lastig zijn om 'm exact onder een bepaalde hoek onder de buddy te monteren.
(02-Apr-2024, 08:43 PM)Tijanus schreef: Wellicht een keer echt veel te hard over zo'n drempel gereden...?Mwah... een auto in de flank met een flinke schuiver en een koprol tot gevolg, telt dat ook?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.