05-Apr-2024, 09:59 PM
De verschillen zullen vast groter zijn dan bij een driewieler, maar naar mijn ervaring afgelopen winter zijn de verschillen toch niet zo groot dat je de genoemde snelheden niet meer makkelijk haalt.
Overigens, ik rijd geregeld met een cello achterop ipv een kap en ja, dat kost misschien een paar km/h, maar valt me toch eigenlijk ook erg mee. Eigen conditie en fietszin van de dag en windomstandigheden hebben heel veel meer invloed.
Rijd sinds begin november in een qv en ik vind de stabiliteit en de lange kap ideaal bij slechte omstandigheden. Rijden door code geel vanwege wind voelt echt volkomen veilig. Wij gebruiken hem vooral als praktisch vervoermiddel en dan zijn de bagage- kindervervoermogelijkheden doorslaggevend. Bovendien haal je toch eigenlijk vrij gemakkelijk snelheden die in veel situaties toch eigenlijk al wel tegen de grens aan zitten van wat verantwoord en veilig is.
Overigens, ik rijd geregeld met een cello achterop ipv een kap en ja, dat kost misschien een paar km/h, maar valt me toch eigenlijk ook erg mee. Eigen conditie en fietszin van de dag en windomstandigheden hebben heel veel meer invloed.
Rijd sinds begin november in een qv en ik vind de stabiliteit en de lange kap ideaal bij slechte omstandigheden. Rijden door code geel vanwege wind voelt echt volkomen veilig. Wij gebruiken hem vooral als praktisch vervoermiddel en dan zijn de bagage- kindervervoermogelijkheden doorslaggevend. Bovendien haal je toch eigenlijk vrij gemakkelijk snelheden die in veel situaties toch eigenlijk al wel tegen de grens aan zitten van wat verantwoord en veilig is.