08-Apr-2024, 10:26 AM
(08-Apr-2024, 01:27 AM)365cycle schreef: Je opmerking komt ietwat wijsneuzerig over, maar het kan ook een leesfout zijn. Ik ga even uit van het laatste, en dan is een toelichting op zijn plaats:Ha! dit gevoel had ik bij jouw bericht :p
Maar de vraag was oprecht, de "for more" heeft al een tijdje demo-modellen en ik zou het niet eens zo heel vreemd vinden als jij al gespiekt had. Maar dat was dus niet zo.
De DF had echt VEEL issues met de stuurplaatjes, die had meerdere revisies nodig om dat gefixt te krijgen, dat is ook waar het nerveuze stuurgedrag vandaan komt, wind of niet, maar natuurlijk merk je daar nog meer van als je met flinke zijwind gaat fietsen. Voor de Quest/Strada/Mango waren er "stormstrips" die je over lengte van je velo kon plakken, dit zou volgens de kleine groep gebruikers veel uit moeten maken, al heb ik nooit echt gelezen over Strada's (of Bülkjes) die op hun zij gingen vanwege de wind. Misschien weten de meeste beter en kiezen er voor om niet te gaan fietsen met windkracht 8 Zelfs met de Whike was dat best eng, en die is daar voor gemaakt.
Jens Buckbesch schreef:De aerodynamica en weerstand tegen zijwind zijn net zo goed als die van de Bülk. Bij snelheden tot 40 is er nauwelijks verschil in vermogensbehoefte.Dit geeft mij toch wel het idee dat we iets meer mogen verwachten van de B4m, ik zou het namelijk nogal vreemd vinden als een splinternieuwe fiets minder efficient is dan een model van 20 jaar oud, in de zin van: ze zullen toch echt wel van deze oude modellen geleerd hebben.
Jens Buckbesch schreef:Jan zal de eerste 30 B4m aanbieden met een introductieprijs van € 5.950Dat is niet mis! dit zou ik aan het einde van het jaar vast wel gespaard hebben denk ik
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron