08-Apr-2024, 01:03 PM
Volgens mij is dat ex btw zoals Wim al had aangegeven, 6500,- als uiteindelijk prijs zal vast realistischer zijn maar zelfs dat vind ik een mooie prijs, al hoop ik wel dat er dan een dakje bij zit, dat is voor mij een must! En als Twilwel hem dan met dashcam/safety module kan leveren dan is het helemaal perfect
En ja ik ben ook geheel afhankelijk van mijn fiets(en), dus ook ik ga met weer en wind op pad, nu heb ik gelukkig prima keuze in velo's gemaakt want ik heb nog nooit problemen gehad met de wind, alleen de Raptobike heeft het er moeilijk mee, mede dankzij de gigantische ortlieb tassen die de gehele achterwiel bedekken. De Whike is inderdaad voor wind/snelheid/plezier, stabiliteit was prima, ben er nog nooit mee omgevallen, alleen een keertje door de wind opgepakt en ergens anders neergezet, en toen zat m'n broek vol bakstenen, maar als het echt te link word laat je het zeil los en is er niks aan de hand. (eigenlijk best wel spijt dat ik hem verkocht heb)
Ook de B4a zal met kinderziektes komen, ik zie al een hoop reacties wat de banden betreft, ik zelf ben ook niet zo heel blij dat het zo beperkt is, ook het achterwiel trouwens!
Voor commercieel belang is het zeker, dat zeggen ze er ook allemaal netjes bij, en verder ook logisch, maar van wat ik begrijp is het voor dit model niet zozeer het doel om er bakken geld mee te verdienen maar om een grotere doelgroep aan te spreken, (dan snap ik die beperkte bandenkeuze nog minder) maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren als dit model door oude tweedehandsjes ingehaald gaat worden.
Ik zag net trouwens nog 2 foto's en is de B4m langer achter?
En de wielen staan een stuk breder en schuiner?
volgens mij is het toch echt veels te vroeg om nu al te zeggen dat de B4a minder goed gaat presteren. En volgens mij ben jij totaal niet deel van de doelgroep die ze met dit model willen aanspreken. Dat is ook iets wat ik op de Duitse forum merk, velen die met kritiek komen verwachten iets heel anders dan dat er geadverteerd word.
Trouwens, de carbon Strada is 29kg, de carbon Quest is 28kg, de glasvezel B4m is 29kg, overdrijven is ook een kunst hoor
En ja ik ben ook geheel afhankelijk van mijn fiets(en), dus ook ik ga met weer en wind op pad, nu heb ik gelukkig prima keuze in velo's gemaakt want ik heb nog nooit problemen gehad met de wind, alleen de Raptobike heeft het er moeilijk mee, mede dankzij de gigantische ortlieb tassen die de gehele achterwiel bedekken. De Whike is inderdaad voor wind/snelheid/plezier, stabiliteit was prima, ben er nog nooit mee omgevallen, alleen een keertje door de wind opgepakt en ergens anders neergezet, en toen zat m'n broek vol bakstenen, maar als het echt te link word laat je het zeil los en is er niks aan de hand. (eigenlijk best wel spijt dat ik hem verkocht heb)
Citaat:Paar puntjes:
- Jens heeft hier commercieel belang. Hij is zeer kundig en heet zeker geen Daniel, maar het is wel reden genoeg om zijn opmerkingen voor de release met een klein korreltje zout te nemen.
- Voorbeeld van bovenstaande: Ik was een vroege koper van de Bülk, heb een preproductie fiets proefgereden. 40-622 banden zouden volgens Jens hoogstwaarschijnlijk gaan passen. Vervolgens hadden Ymte en Peter de grootste moeite om te zorgen dat 32-622 niet aanliep. Ook moest iedereen die in een Milan GT kon oorspronkelijk in de Bülk passen.
- De DF kwam in 2014 op de markt en is onder bepaalde omstandigheden duidelijk minder efficiënt dan de Quest.
- Leuk statement, maar als je 40 probeert te rijden met windkracht 6 tegen, heb je 79-89 km/h wind tegen. De B4m gaat dus minder goed doen waar de Bülk juist zoveel beter in is dan de DF; tempo houden met tegenwind. Afgelopen vrijdag kruiste ik nog 50 km/h met de wind vol op m'n snuit...
- De Bülk kwam in 2021 op de markt, B4m komt in 2024 op de markt, de Milan SL is ook al een oude fiets maar puur aerodynamisch nog altijd beter dan beide.
Ook de B4a zal met kinderziektes komen, ik zie al een hoop reacties wat de banden betreft, ik zelf ben ook niet zo heel blij dat het zo beperkt is, ook het achterwiel trouwens!
Voor commercieel belang is het zeker, dat zeggen ze er ook allemaal netjes bij, en verder ook logisch, maar van wat ik begrijp is het voor dit model niet zozeer het doel om er bakken geld mee te verdienen maar om een grotere doelgroep aan te spreken, (dan snap ik die beperkte bandenkeuze nog minder) maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren als dit model door oude tweedehandsjes ingehaald gaat worden.
Ik zag net trouwens nog 2 foto's en is de B4m langer achter?
En de wielen staan een stuk breder en schuiner?
volgens mij is het toch echt veels te vroeg om nu al te zeggen dat de B4a minder goed gaat presteren. En volgens mij ben jij totaal niet deel van de doelgroep die ze met dit model willen aanspreken. Dat is ook iets wat ik op de Duitse forum merk, velen die met kritiek komen verwachten iets heel anders dan dat er geadverteerd word.
Trouwens, de carbon Strada is 29kg, de carbon Quest is 28kg, de glasvezel B4m is 29kg, overdrijven is ook een kunst hoor
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron