Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bülk 4 more
#32
(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Volgens mij is dat ex btw zoals Wim al had aangegeven, 6500,- als uiteindelijk prijs zal vast realistischer zijn maar zelfs dat vind ik een mooie prijs, al hoop ik wel dat er dan een dakje bij zit, dat is voor mij een must! En als Twilwel hem dan met dashcam/safety module kan leveren dan is het helemaal perfect Big Grin
Lijkt me dat dat dakje er níet bij zit. Er zit niet eens verlichting in...

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Ook de B4a zal met kinderziektes komen, ik zie al een hoop reacties wat de banden betreft, ik zelf ben ook niet zo heel blij dat het zo beperkt is, ook het achterwiel trouwens!
Denk dat dat op zich meevalt. De Tuna heeft ook weinig kinderziektes, want het is een goed doordachte doorontwikkeling van een bestaand model.

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Voor commercieel belang is het zeker, dat zeggen ze er ook allemaal netjes bij, en verder ook logisch, maar van wat ik begrijp is het voor dit model niet zozeer het doel om er bakken geld mee te verdienen maar om een grotere doelgroep aan te spreken, (dan snap ik die beperkte bandenkeuze nog minder) maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren als dit model door oude tweedehandsjes ingehaald gaat worden.
Sterk afhankelijk van het budget en het doel. Voor mensen die een nieuwe fiets moeten kopen (leasers/zakelijke kopers) is de B4m veel interessanter.

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: En de wielen staan een stuk breder en schuiner?
Jep, dat is wel strak "afgekeken" van de DF Wink Hij staat overigens ook 3cm hoger. 

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: volgens mij is het toch echt veels te vroeg om nu al te zeggen dat de B4a minder goed gaat presteren.
Ik kan niks over de praktijk zeggen, maar op basis van bepaalde designkeuzes kan je zeker wel wat conclusies trekken. Om de natuurkundewetten kunnen we helaas niet heen, we kunnen hooguit iets slims bedenken om een ander compromis te hebben.

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: En volgens mij ben jij totaal niet deel van de doelgroep die ze met dit model willen aanspreken.
Lol, ik zou het op zich wel comfortabel vinden als ik zelf mag bepalen of ik bij een bepaalde groep wil horen of niet Big Grin 
Even zonder gekheid: Mensen doen hier soms net of het mij puur om dat laatste kilometertje snelheid gaat, en dat is gewoon niet het geval. Ik kan best een beetje trappen (of kon, want zit momenteel niet echt lekker in m'n vel), en gebruik dat om een grotere actieradius te hebben. Ben echter ook degene die continu roept dat de DF XL hier in de praktijk eigenlijk niet langzamer was dan de Milan GT, omdat de hoewel de kruissnelheid lager ligt je dat met het vlottere optrekken zeker in de Randstad ruimschoots goed maakt. En dat dan nog bij vrij hoge snelheden (vaak 45 kruissnelheid, met de Milan vaak ook sneller).

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Dat is ook iets wat ik op de Duitse forum merk, velen die met kritiek komen verwachten iets heel anders dan dat er geadverteerd word.
Sterk afhankelijk van wie het zegt. Het valt me daar de laatste tijd op dat er toch ook steeds meer mensen meepraten die geen wedstrijden rijden. Net als ik trouwens, ik heb er nog geen één gereden.

(08-Apr-2024, 01:51 PM)Frutsel schreef: De B4m heeft een kleiner achterwiel (584 ipv 622), daardoor lijkt het misschien dat hij langer is?
Dit viel mij ook op, en vind ik eigenlijk een rare keuze voor een fiets die een grotere doelgroep aan moet spreken. Een 622 band vind je echt op iedere straathoek. 584 in een voldoende smalle maat bij lange na niet. Overigens heb ik ook de indruk dat de achterkant wat puntiger is.

(08-Apr-2024, 06:55 PM)Hardloper schreef: Ik ben eigenlijk zeer benieuwd. Wat draagt jullie voorkeur? Een nieuwe Bülk 4 more of een tweedehandse DF (XL) / Quest (XS) / Strada / Mango met goed werkende elektronische systeem met een eerlijke prijs voor de tweedehands markt. Wanneer de prijzen vergelijkbaar zijn.
Bij vergelijkbare prijzen... de Bülk. Ik weet dat ik er perfect in pas en voor lange afstanden comfortabeler lig dan in de DF XL. Daarnaast vind ik een nieuwe fiets dan ook wel weer de moeite waard. Gammel maken doe ik liever zelf. Elektronica monteren kan ik ook prima. 
Aan de andere kant: Als ik een daily voor wat kortere afstanden moest kiezen en de Tuna aan een vergelijkbare prijs in glasvezel leverbaar zou zijn, zou het zéker die worden. 

(08-Apr-2024, 07:53 PM)Jeroen S schreef: Verlichting is ook nog best een kostbare klus als je dat moet laten plaatsen. Als je het zelf kunt hoeft het niet heel veel geld te kosten, veel uren kost het wel. Denk dat er zo een dag werk in zit als er met nul begonnen moet worden.
Hangt er sterk vanaf wat je wil, en of je er al ervaring mee hebt of niet. Zeker met het grote toegangsluik in de Bülk kon het nog weleens meevallen.

(08-Apr-2024, 07:53 PM)Jeroen S schreef: 2,5 % vind ik een wat vaag statement, we hebben namelijk geen idee waar hij vanuit gaat. Maar wel mooi dat er wat goedkopere velomobielen beschikbaar gaan komen. Prijs is voor velen een belangrijk argument.
Da's commerciële praat. Hij wil natuurlijk niet zeggen dat de fiets ruim 20% zwaarder geworden is. Maar:

(08-Apr-2024, 01:03 PM)Gideonaut schreef: Trouwens, de carbon Strada is 29kg, de carbon Quest is 28kg, de glasvezel B4m is 29kg, overdrijven is ook een kunst hoor Tongue
Gewicht valt inderdaad heel erg mee. Wel heb ik daarbij een paar opmerkingen:
- als die 29 kg betrouwbaar is, en de B4m is helemaal FRP (glasvezel), dan is de fiets minder stijf dan een "oude" Bülk. Dit op basis van wat studie van de afgelopen dagen, en het gewicht dat je nodig hebt om met glasvezel en koolstofvezel een bepaalde treksterkte te bereiken.
- houd er rekening mee dat bij het gewicht van een "normale" Bülk ook knipperlichten en een claxon zit ingebouwd. Als je die later toevoegt zit je waarschijnlijk alsnog aan minimaal 30 kg.
- De B4m gaat overigens wél beter tegen zacht botsen kunnen, wat voor daily doeleinden een groot pluspunt is.

(08-Apr-2024, 07:53 PM)Jeroen S schreef: Zijwindgevoeligheid is een complex thema. Een stabiele fiets is het gevolg van een combinatie van meerdere punten, open/gesloten wielkasten, stuurgeometrie, aerodynamische vorm en de daaruit resulterende stromingen bij zijwind, wind van voor, schuin voor, van achteren etc, verdeling van de zijwaartse oppervlakte tov het zwaartepunt. En dan vergeet ik er vast nog wel een of meer. Ingewikkeld ook omdat veel van die factoren elkaar ook nog onderling weer beïnvloeden.
Het is zeker ingewikkeld, en ik heb vooral verstand als rijder (niet alleen van velomobielen) en niet als ontwerper, maar daarom ben ik toch ook juist sceptisch. Ik zou het leuk vinden als ik er volledig naast zit, en Jens en Eggert zijn zeer kundig, dus het zou kunnen, maar op basis van "in het verleden behaalde resultaten" durf ik wel wat te verwachten. 

(09-Apr-2024, 12:14 AM)Gideonaut schreef: Ze hadden gewoon voor een andere variant van de Milan moeten kiezen, er zijn er aardig wat, of een andere vogel in de familie. Bulk is zo'n vies woord... dat wil je toch niet uitspreken als over je velo aan het vertellen ben Confused
Dit vind ik dan weer niet erg netjes van je. Het is niet alleen een woord, het is iemands naam. Als (Eggert) Bülk er niet was geweest hadden we zowel geen Bülk als geen Milan gehad. 
Daarnaast: Als het ze lukt om de B4m in bulk (zonder hoofdletter en zonder umlaut) te gaan produceren word ik vooral heel blij.

Mocht je je vervelen: leesvoer over Eggert Bülk en imho één van zijn leukste projecten, de Milan 4.2. Da's ook zo'n heerlijk "het is wetenschappelijk onderbouwd, maar in de praktijk plakken we er gewoon een stukkie tussen" verhaal, ik houd ervan Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }


Berichten in dit topic
Bülk 4 more - door Wim -de roetsende - 06-Apr-2024, 09:54 PM
RE: Bülk 4 more - door Josligfiets - 06-Apr-2024, 10:04 PM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 06-Apr-2024, 10:09 PM
RE: Bülk 4 more - door Wim -de roetsende - 06-Apr-2024, 10:32 PM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 07-Apr-2024, 12:31 AM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 07-Apr-2024, 12:47 AM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 07-Apr-2024, 12:56 AM
RE: Bülk 4 more - door Lettrastudio - 09-Apr-2024, 12:38 PM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 07-Apr-2024, 01:09 AM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 07-Apr-2024, 02:27 AM
RE: Bülk 4 more - door ZoefZoef - 07-Apr-2024, 04:25 AM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 07-Apr-2024, 07:59 AM
RE: Bülk 4 more - door Bob Hagendijk - 07-Apr-2024, 02:31 PM
RE: Bülk 4 more - door Josligfiets - 07-Apr-2024, 03:28 PM
RE: Bülk 4 more - door Frutsel - 07-Apr-2024, 04:04 PM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 07-Apr-2024, 05:16 PM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 08-Apr-2024, 01:27 AM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 08-Apr-2024, 10:26 AM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 08-Apr-2024, 11:28 AM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 08-Apr-2024, 01:03 PM
RE: Bülk 4 more - door hansBattenberg - 20-Apr-2024, 11:02 AM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 08-Apr-2024, 10:23 AM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 08-Apr-2024, 12:12 PM
RE: Bülk 4 more - door Frutsel - 08-Apr-2024, 01:51 PM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 08-Apr-2024, 06:55 PM
RE: Bülk 4 more - door LigfietsWilsum - 08-Apr-2024, 07:14 PM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 08-Apr-2024, 07:27 PM
RE: Bülk 4 more - door Lettrastudio - 09-Apr-2024, 02:15 PM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 08-Apr-2024, 07:43 PM
RE: Bülk 4 more - door Jeroen S - 08-Apr-2024, 07:53 PM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 08-Apr-2024, 08:08 PM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 08-Apr-2024, 08:12 PM
RE: Bülk 4 more - door Frutsel - 08-Apr-2024, 11:49 PM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 09-Apr-2024, 06:30 AM
RE: Bülk 4 more - door Frutsel - 09-Apr-2024, 09:52 AM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 09-Apr-2024, 12:14 AM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 09-Apr-2024, 12:54 AM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 09-Apr-2024, 09:25 AM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 09-Apr-2024, 08:48 AM
RE: Bülk 4 more - door Atrike - 09-Apr-2024, 10:08 AM
RE: Bülk 4 more - door Frutsel - 09-Apr-2024, 10:42 AM
RE: Bülk 4 more - door Hoekie - 09-Apr-2024, 11:46 AM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 09-Apr-2024, 11:54 AM
RE: Bülk 4 more - door Hoekie - 09-Apr-2024, 12:06 PM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 09-Apr-2024, 12:49 PM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 09-Apr-2024, 06:56 PM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 09-Apr-2024, 07:39 PM
RE: Bülk 4 more - door Tijanus - 09-Apr-2024, 08:20 PM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 09-Apr-2024, 08:44 PM
RE: Bülk 4 more - door ZoefZoef - 09-Apr-2024, 09:07 PM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 09-Apr-2024, 09:16 PM
RE: Bülk 4 more - door Tijanus - 09-Apr-2024, 09:33 PM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 09-Apr-2024, 10:44 PM
RE: Bülk 4 more - door Hoekie - 09-Apr-2024, 10:22 PM
RE: Bülk 4 more - door Hoekie - 09-Apr-2024, 10:51 PM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 10-Apr-2024, 09:44 AM
RE: Bülk 4 more - door PieterTrapt - 10-Apr-2024, 09:57 AM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 10-Apr-2024, 10:13 AM
RE: Bülk 4 more - door PieterTrapt - 10-Apr-2024, 10:15 AM
RE: Bülk 4 more - door pflipp - 10-Apr-2024, 12:08 PM
RE: Bülk 4 more - door twilwel - 10-Apr-2024, 02:54 PM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 10-Apr-2024, 03:59 PM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 10-Apr-2024, 05:10 PM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 10-Apr-2024, 09:56 PM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 10-Apr-2024, 10:04 PM
RE: Bülk 4 more - door Arend-Jan - 10-Apr-2024, 11:05 PM
RE: Bülk 4 more - door Frutsel - 10-Apr-2024, 11:12 PM
RE: Bülk 4 more - door twilwel - 11-Apr-2024, 02:05 PM
RE: Bülk 4 more - door berth9999 - 11-Apr-2024, 02:09 PM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 11-Apr-2024, 02:19 PM
RE: Bülk 4 more - door Frutsel - 11-Apr-2024, 03:59 PM
RE: Bülk 4 more - door DanceRaven - 11-Apr-2024, 05:43 PM
RE: Bülk 4 more - door 365cycle - 11-Apr-2024, 06:14 PM
RE: Bülk 4 more - door twilwel - 04-May-2024, 02:40 PM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 11-Apr-2024, 03:45 PM
RE: Bülk 4 more - door Jeroen S - 20-Apr-2024, 01:51 PM
RE: Bülk 4 more - door Hardloper - 03-May-2024, 10:00 PM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 03-May-2024, 10:33 PM
RE: Bülk 4 more - door Wim -de roetsende - 03-May-2024, 10:51 PM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 03-May-2024, 11:56 PM
RE: Bülk 4 more - door Jeroen S - 04-May-2024, 12:44 AM
RE: Bülk 4 more - door Frutsel - 04-May-2024, 01:58 AM
RE: Bülk 4 more - door Wim -de roetsende - 04-May-2024, 08:51 AM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 04-May-2024, 12:21 PM
RE: Bülk 4 more - door Gideonaut - 04-May-2024, 12:50 PM
RE: Bülk 4 more - door Jeroen S - 04-May-2024, 08:31 PM
RE: Bülk 4 more - door Willeke_IGKT - 02-Jun-2024, 08:31 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik heb na lang twijf...Martin van Mourik — 08:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Thuisgekomen waarvan...Martin van Mourik — 07:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Er maar geen vervolg...Fietsbennie — 06:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
- Er lijkt speling...Lopopodium — 04:05 PM
XL Hotspot in 3d-print
In een Ligfiets&...Hardloper — 04:02 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jaren ...twilwel — 03:37 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM
Remlicht schakelaar
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM
Remlicht schakelaar
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM