09-Apr-2024, 02:15 PM
[quote="Willeke_IGKT" pid='45948' dateline='1712597257']
Ik geloof meer in een nieuwe voor dat geld, na twee tweedehandse fietsen.
In je plaats zou ik er ook zo over denken. Maar perssonlijk heb ik als één van de laatsten een nieuwe A7 gekocht in de herfst 2022. Ik heb die kunnen kopen via een fietsliease van mijn werkgever. Maar ergens had ik toch in gedachte dat deze na de3 jaar lease nog een mooie restwaarde of verkoopwaarde zou hebben.Kort na de aankoop, door enorme interesse van de Bülk MK1 kregen alle nieuw bestelde Alpha's al een gratise racekap er bij. Kwestie van de concurentie een beetje aan te kunnen..De waarde van een tweedelhandse hangt af van veel factoren. Maar vooral van het aanbod in nieuwe en tweedehandse op het moment van verkooop. Als er dan plots iets nieuws komt aan 6k wordt het nog moeilijk.. Als ik de helft verlies dan hoef ik niet snel iets nieuws. ik verlies te veel. De toekomst zal het uitwijzen of het een succes gaat worden en er spectaculair meer VM's gaan verkocht worden. Maar persoonlijk vrees ik er voor. Welke van de huidige dealers gaat daar achter staan. Ze gaan ook minder verdienen op een fiets van 6k dan één van 12K. Ze weten ook dat er minder rotatie gaat zijn binnen de bestaande groep. En als de dealers het niet gaan aanmoedigen dan vrees ik dat het geen succes gaat worden. Ik lees nu al op het Duitse forum dat enkele van de grote dealers er niet enthousiast over zijn. En ik verschiet daar dus niet van. Mogelijk heeft men een grotere doelgroep als men er een motor in steekt en de concurentie met de speedpedelec's wil aan gaan. Maar ook dat gaat moeilijk worden die markt is al aan het verzadigen en die zijn ook bezig om een model te maken aan 6K ipv 9K. In België komen er maandelijks veel speedpedelec's bij een typisch Belgisch gebeuren. Ik zie liever geen gemotoriseerde VM's op het fietspad aan veel te hoge snelheden er gebeuren nu al genoeg ongelukken met speedpedelecs in België.
Spannende tijden ik ben benieuwd.
Ik geloof meer in een nieuwe voor dat geld, na twee tweedehandse fietsen.
In je plaats zou ik er ook zo over denken. Maar perssonlijk heb ik als één van de laatsten een nieuwe A7 gekocht in de herfst 2022. Ik heb die kunnen kopen via een fietsliease van mijn werkgever. Maar ergens had ik toch in gedachte dat deze na de3 jaar lease nog een mooie restwaarde of verkoopwaarde zou hebben.Kort na de aankoop, door enorme interesse van de Bülk MK1 kregen alle nieuw bestelde Alpha's al een gratise racekap er bij. Kwestie van de concurentie een beetje aan te kunnen..De waarde van een tweedelhandse hangt af van veel factoren. Maar vooral van het aanbod in nieuwe en tweedehandse op het moment van verkooop. Als er dan plots iets nieuws komt aan 6k wordt het nog moeilijk.. Als ik de helft verlies dan hoef ik niet snel iets nieuws. ik verlies te veel. De toekomst zal het uitwijzen of het een succes gaat worden en er spectaculair meer VM's gaan verkocht worden. Maar persoonlijk vrees ik er voor. Welke van de huidige dealers gaat daar achter staan. Ze gaan ook minder verdienen op een fiets van 6k dan één van 12K. Ze weten ook dat er minder rotatie gaat zijn binnen de bestaande groep. En als de dealers het niet gaan aanmoedigen dan vrees ik dat het geen succes gaat worden. Ik lees nu al op het Duitse forum dat enkele van de grote dealers er niet enthousiast over zijn. En ik verschiet daar dus niet van. Mogelijk heeft men een grotere doelgroep als men er een motor in steekt en de concurentie met de speedpedelec's wil aan gaan. Maar ook dat gaat moeilijk worden die markt is al aan het verzadigen en die zijn ook bezig om een model te maken aan 6K ipv 9K. In België komen er maandelijks veel speedpedelec's bij een typisch Belgisch gebeuren. Ik zie liever geen gemotoriseerde VM's op het fietspad aan veel te hoge snelheden er gebeuren nu al genoeg ongelukken met speedpedelecs in België.
Spannende tijden ik ben benieuwd.