12-Jul-2018, 08:37 PM
Hoe bedoel je dat Pieter? Het gaat toch om de eindoverbrenging en toch niet om de individuele grootte van het voorblad en kransje? Of heeft dat iets te doen met hefboomwerking?
Ik heb het voorblad juist vervangen van een 52T naar een 42T omdat dat voor mij een beter versnellingsbereik oplevert. Met het 52T blad zat ik alleen maar op de grootste kransjes en had ik te weinig in reserve in de lage versnellingen. Jij hebt blijkbaar meer kracht in je benen dan ik
Ik heb op al mijn fietsen met enkel voorblad een 42 T blad i.c.m. een 11/28 of 12/27 cassette (afh. van het formaat achterwiel) of een 16/17 T freewheel (bij mijn single speeds) en dat vind ik voor mij persoonlijk de perfecte combi.
Ik denk dat het doorslippen vooral komt door een te lage versnelling, te hard trappen bij wegrijden en een stukje gewenning aan de voorwielaandrijving. En de band wellicht.
Ik heb het voorblad juist vervangen van een 52T naar een 42T omdat dat voor mij een beter versnellingsbereik oplevert. Met het 52T blad zat ik alleen maar op de grootste kransjes en had ik te weinig in reserve in de lage versnellingen. Jij hebt blijkbaar meer kracht in je benen dan ik
Ik heb op al mijn fietsen met enkel voorblad een 42 T blad i.c.m. een 11/28 of 12/27 cassette (afh. van het formaat achterwiel) of een 16/17 T freewheel (bij mijn single speeds) en dat vind ik voor mij persoonlijk de perfecte combi.
Ik denk dat het doorslippen vooral komt door een te lage versnelling, te hard trappen bij wegrijden en een stukje gewenning aan de voorwielaandrijving. En de band wellicht.