09-Apr-2024, 07:39 PM
(09-Apr-2024, 06:56 PM)Hardloper schreef: Dan kost het wel winst om dit model te maken. Want dan is het veel economischer om aan een Bülk MK 1 te werken door het personeel. Dus zolang de wachtlijsten groot genoeg is, zou ik geen veel minder winst gevend model produceren.Als het zo simpel was...
Als je fabriek eigenlijk te klein is hoeft er maar een klein beetje verloop zijn om vaak net teveel kennis te verliezen.
Het kan dan dus zo zijn dat je - door een klein beetje te groeien - kennis kan borgen en efficiënter kan werken.
Dan ga je op de simpele, goedkope modellen bijna net zoveel marge maken als op de dure topmodellen, en gaat je marge op de topmodellen omhoog (tenzij je de prijs omlaag bijstelt natuurlijk).
Het wordt nog spannender wanneer je orderlijst níet altijd helemaal propvol zit, en je dus regelmatig mensen moet afvloeien en aantrekken om de bedrijfsvoering gezond te houden.
Porsche is hiervan een goed voorbeeld: De "goedkope" (minder dure) Boxster heeft ondanks de beperkte marges Porsche echt gered.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.