11-Apr-2024, 02:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Apr-2024, 02:22 PM door 365cycle.)
(10-Apr-2024, 11:05 PM)Arend-Jan schreef: En het extra serviceluik onderop, net zoals de Tuna heeftJa, dat vind ik een mooie. Net als de open wielkasten c.q. losse deksels maakt het de productie makkelijker, én het onderhoud
![Big Grin Big Grin](https://ligfietsers.nl/images/smilies/biggrin.png)
(10-Apr-2024, 11:12 PM)Frutsel schreef: Grotere spoorbreedte (stabieler in bochten)Daar moeten we nog achter komen. Hij is stabieler in bochten dan hij zonder grotere spoorbreedte zou zijn, maar hij staat ook 3cm hoger.
Gezien 1cm bij de DF XL merkbaar is in zowel meer "schrapen" als minder snel een wieltje lichten, vind ik 3cm verschil best wel veel. Je kan 'm ook niet klakkeloos verlagen, want de wielkasten zijn aan de bovenzijde volgens mij ook kleiner.
(11-Apr-2024, 02:05 PM)twilwel schreef: meer veerweg (meer comfort)Ik gooi graag even een klein balletje op om dit bijvoorbeeld "zachtere vering" te noemen in plaats van "meer comfort". Als de keerzijde van de medaille namelijk is dat je verder moet afremmen om de bocht voor je gevoel veilig te nemen, is comfort mogelijk niet het juiste woord. Ik en vele - vooral ook minder sterke - rijders met mij vinden efficiëntie namelijk comfortabel
![Wink Wink](https://ligfietsers.nl/images/smilies/wink.png)
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.