20-Apr-2024, 01:51 PM
Het kan zijn dat de vorm met gesloten wielkasten een wat meer laminaire luchtstroom heeft bij zijwind. Dat kan dan ook een grotere onderdruk aan de lijzijde (van de wind af) veroorzaken. De stormstrip op de Quest is er om die laminaire stroom te onderbreken.
In mijn GT met de dichte kap erop, trekt extreme zijwind de kap iets omhoog in de elastiekjes, dan voel je duidelijk de druk weer verminderen. In de GT merk ik in het stuur iets meer van de zijwind als in de houten velomobiel. Er gebeurt verder niks.
De GT heeft stuggere vering, weet niet precies wat daar in zit, ik vermoed alleen rood. Dat rijdt erg stabiel in de bochten, de houten heeft deels blauwe veren, en is minder torsiestijf. Dat helt wel veel meer over als de GT. Ik vind de iets stuggere versie toch fijner rijden.
In mijn GT met de dichte kap erop, trekt extreme zijwind de kap iets omhoog in de elastiekjes, dan voel je duidelijk de druk weer verminderen. In de GT merk ik in het stuur iets meer van de zijwind als in de houten velomobiel. Er gebeurt verder niks.
De GT heeft stuggere vering, weet niet precies wat daar in zit, ik vermoed alleen rood. Dat rijdt erg stabiel in de bochten, de houten heeft deels blauwe veren, en is minder torsiestijf. Dat helt wel veel meer over als de GT. Ik vind de iets stuggere versie toch fijner rijden.