25-Apr-2024, 09:31 PM
De Milan is, voor zover ik het kan inschatten, nog meer een liefhebbers-fiets dan andere velomobielen. Zeker als het om speciale modellen gaat, zoals die zonder achtervering. En de markt is sowieso klein, zowel aan vraag als aan aanbod zijde. Dus de prijs wordt bepaald door hoe graag iemand hem kwijt wil en hoe graag een ander hem wil hebben. Als dat verschil te groot is blijft hij staan, en dat lijken niet alle verkopers erg te vinden.
Bij deze producten kom je niet of nauwelijks “garage vondsten” tegen, bij “de viool van opa” heb ik dat nog wel eens meegemaakt, maar verkopers van velomobiel weten wat ze hebben. En ik denk dat sommigen ook wel klem zitten met de hoge nieuwprijzen: wel een nieuwe willen hebben, maar niet voor te veel geld erbij. En aan de andere kant van de markt zitten de instappers of zuinigen die graag voor weinig geld een mooie fiets hebben. Dat is dus niet zo gemakkelijk. Zeker als je speciale wensen hebt.
Misschien dat de B4 M dit een beetje open breekt, dat is ineens veel heel veel fiets voor een tweedehands bedrag. Maar we moeten nog zien hoe veel die aan slaat en in hoeverre het gekozen compromis in de markt gaat werken.
Bij deze producten kom je niet of nauwelijks “garage vondsten” tegen, bij “de viool van opa” heb ik dat nog wel eens meegemaakt, maar verkopers van velomobiel weten wat ze hebben. En ik denk dat sommigen ook wel klem zitten met de hoge nieuwprijzen: wel een nieuwe willen hebben, maar niet voor te veel geld erbij. En aan de andere kant van de markt zitten de instappers of zuinigen die graag voor weinig geld een mooie fiets hebben. Dat is dus niet zo gemakkelijk. Zeker als je speciale wensen hebt.
Misschien dat de B4 M dit een beetje open breekt, dat is ineens veel heel veel fiets voor een tweedehands bedrag. Maar we moeten nog zien hoe veel die aan slaat en in hoeverre het gekozen compromis in de markt gaat werken.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen