27-Apr-2024, 01:12 PM
(26-Apr-2024, 11:28 PM)Jeroen S schreef: De Milan is een wat aparte fiets en er zijn nogal een aantal bijzondere versies gemaakt. Een beetje zoals de speciale Questen van Ymte en Hans indertijd. Een Milan Superlight is dan inderdaad een heel bijzondere versie, handgemaakte Carbon trapasboom, waarschijnlijk ook met andere onderdelen, superlichte Ginkgo wieltjes etc. De Milan CAS is ook zo'n speciale versie. Daar zitten heel wat extra uren in, en mogelijk veel duurdere onderdelen. Bij Velomobiel hebben ze al vrij vlot de boel gestandariseerd, en zit er veel minder verschil in de afmontage. Idem bij ICB. Bij de Milans ook sinds ze van Velomobile World komen.
Nog een verschil is dat de Milans, ook de vroege versies, nog steeds erg snelle fietsen zijn, die mee kunnen komen met de moderne snelle modellen op het gebied van snelheid en gewicht. Met sommige andere modellen lukt dat niet.
Nog een groot verschil met de Duitse marlkt is dat wij Marktplaats hebben waarop je gelijk ziet wat er nog meer te koop is en wat die er voor vragen. Da's niet met iedere website even makkelijk.
Dit verklaart een hoop, jammer dat er verder weinig over de specifieke modellen te vinden is, maar nu dat ik dit gelezen heb valt het me inderdaad op dat de afmontage regelmatig in detail word omschreven. Op marktplaats of hier in NL algemeen is het vaker van: Velomobiel Quest, 3x9 versnellingen, met dakje. te koop, bied maar wat.
Thanks! ik ga me hier eens in verdiepen!
Wim -de roetsende schreef:Ik ga meestal niet voor het onderste uit de kan. Ik verkoop iets liever snel en accepteer dan een (iets) lagere prijs.
Dit vind ik het fijnste, ik ben dat gemekker van koopjesjagers zo zat, gewoon vaste lage maar redelijke prijs en dan het liefs zo snel mogelijk zonder gedoe weg.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron