28-Apr-2024, 08:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Apr-2024, 08:38 PM door Hardloper.)
(28-Apr-2024, 07:48 PM)Raymond schreef:(27-Apr-2024, 08:25 PM)Hoekie schreef: Eerste dag al veel gezien. Het was druk en vermoeiend
Inclusief de primeur van hydraulische SA trommelremmen bij Ginkgo
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1667599
Zag er simpel en goed uit.
Waarom worden velomobielen eigenlijk niet met schrijfremmen uitgerust?
Nou ik begreep dat het een heel gehannes was om de schijfremmen goed af te stellen in een QV, dus het advies naar mij toe was laat ze zitten als je ze niet nodig hebt.
En die trommelremmen zijn veel bedrijfszekerder. En als we gaan kijken naar de voorwielen van de meeste VM's met gesloten wielkasten, dit is gewoon verre van handig om daar schijfremmen te hebben die je om de x km moet vervangen / bijstellen. Dus eigenlijk is het gewoon dat trommelremmen veel en veel langer zonder veel gedoe meegaan.
https://www.ligfietsers.be/forum/viewtopic.php?t=10704 schreef:Remmen.
Momenteel zitten er 160mm Tektro schijven met Avid BB7 remmen op Grey Ghost. Maar het lijkt erop dat ik elke week wel een hoop tijd nodig heb om ze te reinigen, af te stellen en zo bruikbaar te houden.
Nu, mijn boeleke is zwaar belast, met alle opties die eraan hangen, maar dan nog.
Opzoekwerk geeft bijvoorbeeld de Shimano Saint M820 als "de beste optie". Maar da's een verrek dure optie. Ook is de ombouw naar Hydraulisch niet zo mijn wens.
Iemand ideen? Uitgezonderd gewoon de uren werk te aanvaarden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.