Hydrauliek is vooral handig denk ik als de remleiding(en) meerdere bochten moet maken van remhendel tot wiel. En daardoor automatisch meer wrijving is. Daar komt wrijving door gebruik bij. Dat werd bij mijn QV op een gegeven moment zo veel zodat de remmen bleven aanlopen. Dat kan je voorkomen door vaker binnen en buitenkabel te vervangen of door hydraulische remleidingen te hebben.
Bij een snoek-L (en snoek?) lijkt het trouwens niet nodig door een ander pad met minder bochten. De demo snoek-L remde daardoor denk ik fantastisch zowel kwa remkracht als gevoel. Zeker weten doe ik dat over een paar maanden.
Voor Tiller kost de upgrade trouwens ~500 euro. De nieuw tillerremhendel komt ipv de huidige. Daar is al over nagedacht.
Bij een snoek-L (en snoek?) lijkt het trouwens niet nodig door een ander pad met minder bochten. De demo snoek-L remde daardoor denk ik fantastisch zowel kwa remkracht als gevoel. Zeker weten doe ik dat over een paar maanden.
Voor Tiller kost de upgrade trouwens ~500 euro. De nieuw tillerremhendel komt ipv de huidige. Daar is al over nagedacht.