29-Apr-2024, 02:34 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Apr-2024, 03:06 PM door Mauricem.)
Alsof de treinen overspoeld worden met tandems.
Er zijn plekken in de trein waar een tandem past. Dan zou je een regel kunnen maken dat je tanden mee mag als er zo'n plek vrij is. En je moet natuurlijk qua plek 1 tandem vergelijken met 2 fietsen, dan neemt een tandem minder ruimte in.
Ik benoem wel degelijk het formaat als criterium. Ik heb de tekst aangepast om dit nog duidelijker te maken. En ik beschrijf het juist uit het perspectief van ligfietsers omdat deze groep onterecht de dupe dreigt te worden. Om tandems te verbieden kan ik meer begrijpen omdat ze bij het in en uitstappen meer overlast zullen geven maar ik heb zelf voor zover ik me kan herinneren nooit een tandem ( of ligfiets, behalve die van mijzelf ) in de trein gezien dus in verhouding tot hoe vaak dit voorkomt is het een nonprobleem.
Maar als je nog aanmerkingen / aanvullingen heb kan ik deze eventueel wel opnemen. Ik las op petities,com dat je de tekst niet meer aan kunt passen nadat er handtekeningen zijn verzameld, wat op zich logisch is, maar het blijkt ( voorlopig ) toch te kunnen.
Er zijn plekken in de trein waar een tandem past. Dan zou je een regel kunnen maken dat je tanden mee mag als er zo'n plek vrij is. En je moet natuurlijk qua plek 1 tandem vergelijken met 2 fietsen, dan neemt een tandem minder ruimte in.
(29-Apr-2024, 10:56 AM)Raymond schreef:(28-Apr-2024, 08:52 PM)Mauricem schreef: Ik heb de volgende petitie aangemaakt.
https://www.petities.com/tegen_het_beslu..._verbieden
Hoi Maurice,
Goed initiatief! Op zich vind ik de voorgestelde verandering van de NS ook bullshit, maar dan op meer inhoudelijke maatschappelijke dan persoonlijke gronden. Allereerst, als je grote fietsen wil weren (omdat ze daardoor bijvoorbeeld deuren blokkeren) dan moet je ze weren op grond van hun formaat, en niet op grond van hun fietstype. Daarnaast moet je vaststellen wat je maatschappelijke functie is, als vervoerbedrijf en hoe je die kunt uitvoeren.
Alhoewel je die maatschappelijke punten wel aanhaalt, leunt jouw tekst vooral op het door jouw ondervonden probleem als eigenaar van een ligfiets. De NS is er niet om (alle) persoonlijke problemen op te lossen. Daardoor is je argumentatie minder sterk dan als je de argumenten meer maatschappelijk insteekt, het is namelijk af te serveren als een soort NIMBY argument.
Ik heb er nu op dit moment geen tijd voor (ben aan het werk), maar ik zou graag met je samen werken om de tekst aan te scherpen. Morgenavond heb ik daar wel tijd voor, heb je daar interesse in?
Groetjes,
Raymond
Ik benoem wel degelijk het formaat als criterium. Ik heb de tekst aangepast om dit nog duidelijker te maken. En ik beschrijf het juist uit het perspectief van ligfietsers omdat deze groep onterecht de dupe dreigt te worden. Om tandems te verbieden kan ik meer begrijpen omdat ze bij het in en uitstappen meer overlast zullen geven maar ik heb zelf voor zover ik me kan herinneren nooit een tandem ( of ligfiets, behalve die van mijzelf ) in de trein gezien dus in verhouding tot hoe vaak dit voorkomt is het een nonprobleem.
Maar als je nog aanmerkingen / aanvullingen heb kan ik deze eventueel wel opnemen. Ik las op petities,com dat je de tekst niet meer aan kunt passen nadat er handtekeningen zijn verzameld, wat op zich logisch is, maar het blijkt ( voorlopig ) toch te kunnen.