Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tandems ) in de trein.
#16
Alsof de treinen overspoeld worden met tandems. 
Er zijn plekken in de trein waar een tandem past. Dan zou je een regel kunnen maken dat je tanden mee mag als er zo'n plek vrij is.  En je moet natuurlijk qua plek 1 tandem vergelijken met 2 fietsen, dan neemt een tandem minder ruimte in.

(29-Apr-2024, 10:56 AM)Raymond schreef:
(28-Apr-2024, 08:52 PM)Mauricem schreef: Ik heb de volgende petitie aangemaakt. 
https://www.petities.com/tegen_het_beslu..._verbieden

Hoi Maurice,

Goed initiatief! Op zich vind ik de voorgestelde verandering van de NS ook bullshit, maar dan op meer inhoudelijke maatschappelijke dan persoonlijke gronden. Allereerst, als je grote fietsen wil weren (omdat ze daardoor bijvoorbeeld deuren blokkeren) dan moet je ze weren op grond van hun formaat, en niet op grond van hun fietstype. Daarnaast moet je vaststellen wat je maatschappelijke functie is, als vervoerbedrijf en hoe je die kunt uitvoeren. 
Alhoewel je die maatschappelijke punten wel aanhaalt, leunt jouw tekst vooral op het door jouw ondervonden probleem als eigenaar van een ligfiets. De NS is er niet om (alle) persoonlijke problemen op te lossen. Daardoor is je argumentatie minder sterk dan als je de argumenten meer maatschappelijk insteekt, het is namelijk af te serveren als een soort NIMBY argument.

Ik heb er nu op dit moment geen tijd voor (ben aan het werk), maar ik zou graag met je samen werken om de tekst aan te scherpen. Morgenavond heb ik daar wel tijd voor, heb je daar interesse in?

Groetjes,
Raymond

Ik benoem wel degelijk het formaat als criterium. Ik heb de tekst aangepast om dit nog duidelijker te maken. En ik beschrijf het juist uit het perspectief van ligfietsers omdat deze groep onterecht de dupe dreigt te worden. Om tandems te verbieden kan ik meer begrijpen omdat ze bij het in en uitstappen meer overlast zullen geven maar ik heb zelf voor zover ik me kan herinneren nooit een tandem ( of ligfiets, behalve die van mijzelf ) in de trein gezien dus in verhouding tot hoe vaak dit voorkomt is het een nonprobleem. 
Maar als je nog aanmerkingen / aanvullingen heb kan ik deze eventueel wel opnemen.  Ik las op petities,com dat je de tekst niet meer aan kunt passen nadat er handtekeningen  zijn verzameld, wat op zich logisch is, maar het blijkt ( voorlopig ) toch te kunnen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tandems ) in de trein. - door Mauricem - 29-Apr-2024, 02:34 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
2 vm-en in de bergin...Wim -de roetsende — 06:26 AM
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
Ik ken de verhalen ...Arend-Jan — 06:22 AM
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
En wat ik helema...Wim -de roetsende — 06:21 AM
Fietshelm (dag van de)
Dat verhaal over die...Wim -de roetsende — 06:16 AM
Fietshelm (dag van de)
- voer een campagn...365cycle — 01:09 AM
Ant protocol
Volgens mij vullen w...365cycle — 12:43 AM
Medeliggers onderweg
Vandaag RR-Andre ges...365cycle — 12:39 AM
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
@ Gideonaut: Je kan ...365cycle — 12:24 AM
Nazca Gaucho voorframe gevraagd
Dit berichtje doet m...Geboelders — 11:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... Ik mijn DF X...Frutsel — 11:06 PM
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
@Gideonaut: is die ...Gideonaut — 10:58 PM
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
Wat voor ervaringen ...Frutsel — 10:55 PM
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
@Gideonaut: is die t...Merijn — 10:13 PM
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
@Gideonaut als je ...Gideonaut — 10:01 PM
Ant protocol
Ant+ werkt met 4 byt...Merijn — 09:56 PM
Ant protocol
Je gaat er hierbij v...365cycle — 09:48 PM
Hartslagen (& ook wel cadans / vermogen)
En daarbij train je ...Bacchus — 09:44 PM