03-May-2024, 10:00 PM
Dit vind ik vreemd:
Waarom merk je bij de Bülk Urban al bij 40km/u en bij de Bülk 4 More pas bij 45km/u de open voorwielen? Of heeft dat met de mindere gewicht te maken?
Een nieuwe velomobiel: Bülk Urban | Velomobiel Wereld (velomobileworld.com) schreef:De open wielkasten aan de voorzijde verhogen de luchtweerstandscoëfficiënt enigszins, maar dit is alleen merkbaar bij topsnelheid en bij snelheden boven de 40 km/u. De buitenste voorwielen maken de baan ca. 10 cm breder: dit betekent dat de Urban met zeer hoge snelheden bochten kan nemen.
Een nieuwe velomobiel: Bülk 4 meer | Velomobiel Wereld (velomobileworld.com) schreef:Hij heeft open wielkasten aan de voorzijde. Dit betekent dat hij veel kleinere radiussen kan rijden en beter bestand is tegen stadsverkeer. We hebben geconstateerd dat de iets lagere topsnelheid als gevolg van de open wielkasten voor de overgrote meerderheid van de klanten en toepassingen geen rol speelt, omdat deze pas merkbaar is boven snelheden van 45 km/u.
Waarom merk je bij de Bülk Urban al bij 40km/u en bij de Bülk 4 More pas bij 45km/u de open voorwielen? Of heeft dat met de mindere gewicht te maken?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.