06-May-2024, 08:09 PM
Het gewicht van de rijder speelt ook mee, en de spoor instelling. Aangezien ze al bij zo'n lage snelheid zover uit elkaar liggen zou het me niks verbazen als er een spoorinstellingsprobleem speelt. Of dat die Bulk is ingesteld op een zwaar persoon, terwijl er nu een lichte instapt bijvoorbeeld. Deze resultaten bij zo'n lage snelheid, dat kan haast niet kloppen.
Het is ontzettend moeilijk om echt goed te testen. Kleine verschillen werken al fors door. Zo was er pas nog een op het Duitse Forum die 6km/h snelheid won met een spoorinstellingsverbetering. Zo'n Go pro is echt niet groot, maar schijnt er buitenop geplakt ook al een fors snelheidsverlies te geven bij hoge snelheden >50 km/h.
Temperatuur, wegdek, alle details spelen mee. Kun je alleen uitsluiten door steeds binnen in de Velodroom te testen zoals M5 deed, maar die G krachten zijn weer niet optimaal voor Velomobielen. En dan gaan er weer mensen zeuren dat er niet in Real Life condities getest wordt.
Dezelfde fiets, bij dezelfde wind uit dezelfde hoek, zelfde berijder, zelfde gewicht en bandjes, bij 0 bij 10 en bij 20 graden celsius zal al een merkbaar verschil opleveren. 1 draai in de spoor instelling verkeerd geeft al een merkbaar verschil. Vieze kettingbuizen geeft een merkbaar verschil enzovoorts.
Het is ontzettend moeilijk om echt goed te testen. Kleine verschillen werken al fors door. Zo was er pas nog een op het Duitse Forum die 6km/h snelheid won met een spoorinstellingsverbetering. Zo'n Go pro is echt niet groot, maar schijnt er buitenop geplakt ook al een fors snelheidsverlies te geven bij hoge snelheden >50 km/h.
Temperatuur, wegdek, alle details spelen mee. Kun je alleen uitsluiten door steeds binnen in de Velodroom te testen zoals M5 deed, maar die G krachten zijn weer niet optimaal voor Velomobielen. En dan gaan er weer mensen zeuren dat er niet in Real Life condities getest wordt.
Dezelfde fiets, bij dezelfde wind uit dezelfde hoek, zelfde berijder, zelfde gewicht en bandjes, bij 0 bij 10 en bij 20 graden celsius zal al een merkbaar verschil opleveren. 1 draai in de spoor instelling verkeerd geeft al een merkbaar verschil. Vieze kettingbuizen geeft een merkbaar verschil enzovoorts.