06-May-2024, 11:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-May-2024, 11:10 PM door 365cycle.)
(06-May-2024, 08:09 PM)Jeroen S schreef: Vieze kettingbuizen geeft een merkbaar verschil enzovoorts.Dit is dan wel weer heel dubbel. Eigenlijk is het best nuttig om vermogen aan de trappers te meten en aan het achterwiel.
Eigenlijk wil je namelijk ook weten wat het verlies in de kettinglijn is, want door het vermogen dat in de vieze kettingbuizen verdwijnt ga je niet harder vooruit, en door vermogen dat je omzet in verticale beweging bereik je niets meer dan misselijkheid.
Als een supervelomobiel bij hoge snelheid dan bijvoorbeeld maar 250W nodig heeft, maar de fiets is dusdanig fraai gestroomlijnd dat er bij dat tempo maar 100W bij het achterwiel aankomt, is het gevolg dat het op papier een hele snelle fiets is, maar met optrekken en klimmen een totale verschrikking.
Ik weet dat er in het begin van het bestaan van de Milan vrij extreme vermogensclaims gedaan zijn die bij navraag gemeten waren met een Powertap meter in het achterwiel.
PS: Voor wie een hassle-free powermeter zoekt: Nee, de Powertap naaf gaat niet samen met enkelzijdige wielophanging.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.