07-May-2024, 07:55 PM
Dan zal het de sporing wel zijn, die niet goed is ingesteld. (ongeacht het gewicht) Of een aanlopende rem of ??? Ik ben het met Twilwel eens dat het verschil bij lage snelheid het alarmlampje zou moeten zijn. Je vergelijkt bij zulke snelle fietsen onder de 30 km/h op vlakke weg eigenlijk alleen de rolweerstand en sporing. Bij identieke banden, op dezelfde druk zou dat dus tot dezelfde resultaten moeten leiden. En dat doet het hier niet.
Hier een leuk (engelstalig) stukje over de betrouwbaarheid van powermeters. https://www.precisionhydration.com/perfo...wer-meter/
Ook bij een zeer goede, perfect ingestelde powermeter zit er wel enige onnauwkeurigheid in. Het probleem waar je dan tegen aanloopt is dat een aantal van de heel kleine dingen die je wilt meten in hetzelfde bereik zitten als die onnauwkeurigheid, of bij 2 powermeters een dubbele onnauwkeurigheid, die bij beide apparaten in de plus en of min richting kan zitten.
Die Opel velomobiel is ook van Daniel, dat is een M zonder iets. De dame is zijn partner Nici. Zij heeft daarmee het 24 uur record voor dames gereden. Maar ik geloof dat Wim het over een andere meneer "die niet genoemd mag worden" heeft van Nederlandse afkomst.
Het is vrij makkelijk om te bedenken wat je zou willen meten en hoe je dat kan doen. Pas als je er mee aan de slag gaat ontdek je hoe lastig het is om het echt goed te doen. Ik heb ooit eens bij wat SRM testen met Bert Hoge mogen mee kijken. Je moet echt 100% weten dat je maar 1 van de tig variabelen tegelijk verandert en niet per ongeluk ook nog een of meerdere anderen. Juist omdat de verschillen die je wilt meten soms klein zijn, is het lastig om ze te vinden.
Wat er bij veel testen gedaan wordt, is stapelen van metingen. Dan krijg je op een gegeven moment zo'n pakket aan data dat je daarmee een zekere nauwkeurigheid op gaat bouwen. Maar, het kan ook weer zorgen voor onnauwkeurigheid. Omdat variabelen veranderen, zoals temperatuur, wind, etc.
Het is daarom ook belangrijk om te ijken aan andere tests en metingen. En soms aan meningen of ervaringen.
In deze test klopt iets heel erg niet, en daarmee is ie voor mij waardeloos.
Mogelijk rijden er hier mensen veel met een vermogensmeter en kunnen ze op basis daarvan iets zeggen over verschillen op dezelfde route, bij dezelfde snelheid in dezelfde fiets. Of over wat verschil in wegdek kan doen.
Ik heb op mijn woonwerkroute een stuk waarbij het fietspad een grintlaagje erop heeft, en een stukje verder niet. Daar is het redelijk glad, gewalsd asfalt. Dat loopt echt beter. (zegt mijn gevoel)
Hier een leuk (engelstalig) stukje over de betrouwbaarheid van powermeters. https://www.precisionhydration.com/perfo...wer-meter/
Ook bij een zeer goede, perfect ingestelde powermeter zit er wel enige onnauwkeurigheid in. Het probleem waar je dan tegen aanloopt is dat een aantal van de heel kleine dingen die je wilt meten in hetzelfde bereik zitten als die onnauwkeurigheid, of bij 2 powermeters een dubbele onnauwkeurigheid, die bij beide apparaten in de plus en of min richting kan zitten.
Die Opel velomobiel is ook van Daniel, dat is een M zonder iets. De dame is zijn partner Nici. Zij heeft daarmee het 24 uur record voor dames gereden. Maar ik geloof dat Wim het over een andere meneer "die niet genoemd mag worden" heeft van Nederlandse afkomst.
Het is vrij makkelijk om te bedenken wat je zou willen meten en hoe je dat kan doen. Pas als je er mee aan de slag gaat ontdek je hoe lastig het is om het echt goed te doen. Ik heb ooit eens bij wat SRM testen met Bert Hoge mogen mee kijken. Je moet echt 100% weten dat je maar 1 van de tig variabelen tegelijk verandert en niet per ongeluk ook nog een of meerdere anderen. Juist omdat de verschillen die je wilt meten soms klein zijn, is het lastig om ze te vinden.
Wat er bij veel testen gedaan wordt, is stapelen van metingen. Dan krijg je op een gegeven moment zo'n pakket aan data dat je daarmee een zekere nauwkeurigheid op gaat bouwen. Maar, het kan ook weer zorgen voor onnauwkeurigheid. Omdat variabelen veranderen, zoals temperatuur, wind, etc.
Het is daarom ook belangrijk om te ijken aan andere tests en metingen. En soms aan meningen of ervaringen.
In deze test klopt iets heel erg niet, en daarmee is ie voor mij waardeloos.
Mogelijk rijden er hier mensen veel met een vermogensmeter en kunnen ze op basis daarvan iets zeggen over verschillen op dezelfde route, bij dezelfde snelheid in dezelfde fiets. Of over wat verschil in wegdek kan doen.
Ik heb op mijn woonwerkroute een stuk waarbij het fietspad een grintlaagje erop heeft, en een stukje verder niet. Daar is het redelijk glad, gewalsd asfalt. Dat loopt echt beter. (zegt mijn gevoel)