09-May-2024, 11:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-May-2024, 11:36 AM door Willeke_IGKT.)
De spellingsregels in het Nederlands volgen wat wij als gebruikers van de taal doen, met vertraging en soms rare inschattingen van de beleidsmakers. (Zie pankoek, krijgt een tussen E omdat de mensen in het westen van Nederland niet van de kombinatie NK houden, pannekoek, dus bij de laatste grote spellingswijziging is er een extra N toegevoegd, pannenkoek, in plaats van de extra E verwijderen en de uitspraak in het oosten van Nederland volgen.)
Andere talen zijn veel trager met het doorvoeren van de wijzigingen die de gebruikers zijn gaan gebruiken. Het Engels van Engeland 300 jaar terug is nog te zien in dat van vandaag, Nederlands van die tijd is voor ons bijna onleesbaar.
Ik ben best blij met onze taal ook al schrijf en lees ik evenveel Engels.
Maar terug naar gewicht, mijn Strada met boodschappen en mij zal ongeveer evenveel wegen als de Quest die ik had met mij erin.
Genoeg, maar eenmaal onderweg een genot om te rijden.
Andere talen zijn veel trager met het doorvoeren van de wijzigingen die de gebruikers zijn gaan gebruiken. Het Engels van Engeland 300 jaar terug is nog te zien in dat van vandaag, Nederlands van die tijd is voor ons bijna onleesbaar.
Ik ben best blij met onze taal ook al schrijf en lees ik evenveel Engels.
Maar terug naar gewicht, mijn Strada met boodschappen en mij zal ongeveer evenveel wegen als de Quest die ik had met mij erin.
Genoeg, maar eenmaal onderweg een genot om te rijden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)