15-May-2024, 07:27 AM
(14-May-2024, 07:16 PM)Roepers schreef: Ik ben inmiddels overgestapt op Komoot voor tracking omdat OSMand te traag begint te worden. Voor navigatie buiten een nogal beperkte regio moet je betalen, geloof ik. Zijn hier mensen die dat doen?
Groet,
Marco
Ik gebruik ook al jaren Komoot. Volledig gratis versie geeft je inderdaad één provincie. Daar kan je grotere regio bij kopen, volgens mij zijn de schalen: Noord-/midden-/Zuid Nederland, heel Nederland, Europa, wereld. Maar ergens in de eerste paar weken heb je zoals anderen ook al zeiden een aanbieding voor wereld. Toentertijd gebruikte een vriend van mij Komoot al langer dus het was voor mij een erg makkelijke keuze om dat kleine bedrag neer te leggen. Idd veel betere navigatie dan Google met verschillende routing al naar gelang de sport die je selecteert. (Ik gebruik meestal wegwielrennen of toerfietsen maar ook voor gravvelen mountainbiken hardlopen en wandelen te gebruiken). Daarnaast geeft het ook highlights aan op de kaart. Dit zijn punten of soms hele paden waarvan mensen hebben aangegeven dat het iets speciaals is, vaak met een foto.
Voor een maandelijks bedrag krijg je de pro-versie, daarmee krijg je dacht ik ook officiële fiets-/wandelroutes en fiets-/wandelnetwerken. Ook kan je makkelijker meerdaagse tochten plannen en zijn er nog een paar dingetjes. Een of twee uit mijn vriendengroep heeft dat wel, ik zelf vond/vindt dat nog niet perse nodig.
In eerste instantie navigeerde ik altijd vanaf mijn telefoon maar vorig jaar een Wahoo Elemnt Bolt V2 gekocht dus nu gebruik ik die. App van beide kan je koppelen dus zodra je de route opslaat in Komoot komt die tevoorschijn in de Wahoo app. Scheelt weer een keer exporteren/importeren.