16-May-2024, 04:41 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-May-2024, 04:52 PM door ZoefZoef.)
Euro middenweg: een gebruikt exemplaar overnemen van @365cycle.
Dan heb je:
-een jong exemplaar,
-waar de kinderziektes uit zijn,
-waar de kop vanaf is,
-voorzien van leuke accesoires
-waarvan je weet dat ie hard kan gaan
-geregeld in Dronten is geweest voor onderhoud
En de jaren erna schrijf je dan in verhouding tot soortgelijke velomobielen of een nieuwe exemplaar heel weinig meer af.
Keerzijde: je moet nog even wachten op de Tuna of Snoek L
Sowieso als je snel een velomobiel wilt.. tenzij je ergens een showroommodel kan kopen. Er is nog immer een periode die je moet overbruggen tot een nieuw besteld exemplaar eindelijk eens geleverd wordt.
Nieuw hoeft niet eens zoveel duurder te zijn. Het ligt er helemaal aan hoeveel je er uiteindelijk op af zal schrijven en wat je aan onverwachte onderhoudskosten krijgt bij een gebruikt exemplaar die je bij een nieuw exemplaar niet of nauwelijks zal hebben. En of je het geluk hebt om een net gebruikt exemplaar te kopen voor een nette prijs. Ik zie ze volop staan voor prijzen waarvan ik denk dat die niet heel realistisch zijn. Vooral particulieren op marktplaats vragen nog weleens prijzen waarvan ik denk dat die een beetje te hoog ingeschat zijn. Het is mij meermalen opgevallen dat een gebruikt exemplaar bij velomobiel/intercitybike goedkoper wordt aangeboden, dus als je relatief snel een velomobiel wilt rijden zou ik me tot hen wenden.
Dat gezegd hebbende: ik denk dat als je nu zo'n instap-Bulk besteld, dat je daar best voordelig je woon-werk kilometers mee kan gaan maken. Die zie ik echt niet rap in waarde verminderen straks dus ik gok dat je daarmee een paar jaar voor een paar honderd euro per jaar aan afschrijiving mee kan rijden. En dat kun je prima compenseren met je woon-werkvergoeding als je die krijgt.
Dan heb je:
-een jong exemplaar,
-waar de kinderziektes uit zijn,
-waar de kop vanaf is,
-voorzien van leuke accesoires
-waarvan je weet dat ie hard kan gaan
-geregeld in Dronten is geweest voor onderhoud
En de jaren erna schrijf je dan in verhouding tot soortgelijke velomobielen of een nieuwe exemplaar heel weinig meer af.
Keerzijde: je moet nog even wachten op de Tuna of Snoek L
(16-May-2024, 04:34 PM)PieterTrapt schreef: Dank iedereen! Tweedehands ligt het meest voor de hand, mooi om dat te weten. Ook beter voor de PAF (Partner Accceptance Factor) ;-)
Nu kan ik op zoek.
Sowieso als je snel een velomobiel wilt.. tenzij je ergens een showroommodel kan kopen. Er is nog immer een periode die je moet overbruggen tot een nieuw besteld exemplaar eindelijk eens geleverd wordt.
Nieuw hoeft niet eens zoveel duurder te zijn. Het ligt er helemaal aan hoeveel je er uiteindelijk op af zal schrijven en wat je aan onverwachte onderhoudskosten krijgt bij een gebruikt exemplaar die je bij een nieuw exemplaar niet of nauwelijks zal hebben. En of je het geluk hebt om een net gebruikt exemplaar te kopen voor een nette prijs. Ik zie ze volop staan voor prijzen waarvan ik denk dat die niet heel realistisch zijn. Vooral particulieren op marktplaats vragen nog weleens prijzen waarvan ik denk dat die een beetje te hoog ingeschat zijn. Het is mij meermalen opgevallen dat een gebruikt exemplaar bij velomobiel/intercitybike goedkoper wordt aangeboden, dus als je relatief snel een velomobiel wilt rijden zou ik me tot hen wenden.
Dat gezegd hebbende: ik denk dat als je nu zo'n instap-Bulk besteld, dat je daar best voordelig je woon-werk kilometers mee kan gaan maken. Die zie ik echt niet rap in waarde verminderen straks dus ik gok dat je daarmee een paar jaar voor een paar honderd euro per jaar aan afschrijiving mee kan rijden. En dat kun je prima compenseren met je woon-werkvergoeding als je die krijgt.