16-May-2024, 09:10 PM
Ik zit met een vergelijkbaar dilemma. Mijn woon-werk rit is maar matig geschikt, 10 km over voornamelijk goede fietspaden door Eindhoven. 50 km wegen pakken kan nauwelijks, en die staan vaak vast. Kan ook meer door het buitengebied, dan wordt het 13 tot 15 km.
Met de Roets doe ik het in 22 tot 25 min, rechtop in 26 tot 30, incl stoplichten die al snel 2 tot 3 minuten kosten. Zelfs als ik het rijdend gemiddelde tot 40 op zou krikken ( lijkt me optimistisch) win ik maar een minuut of 7 a 8. Dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Droog over is wel heel fijn, ik was afgelopen najaar de regen wel zat. Maar wellicht wissel ik regen voor zweet. En het lijkt me gewoon heel leuk, ook voor een keer wat langere ritten zoals naar mijn ouders 100 km ver, en dan is snelheid wel weer relevant. Ik ben geen supersterke rijder (meer een hardloper), maar 150 tot 200 W trap ik langere tijd wel weg op de up.
Ik heb veel Alleweder ervaring dus de velomobiel is niet nieuw voor me. Ik hield erg van de flexibiliteit (grote open kuip). Daarom en vanwege de draaicirkel trekt de b4m me nogal. Windgevoeligheid is hier in het Oost-Brabantse minder relevant.
Dus dan lijkt het te gaan tussen tweedehands ( dan is het al snel de quest) of een b4m. Heeft iemand andere goede tips?
Nadeel van de quest vind ik de lage muts, waardoor bij een rol je hoofd in de gevarenzone zit. En dat heeft op de up net een forse tik gehad, dus dat ligt wat gevoelig.
Met de Roets doe ik het in 22 tot 25 min, rechtop in 26 tot 30, incl stoplichten die al snel 2 tot 3 minuten kosten. Zelfs als ik het rijdend gemiddelde tot 40 op zou krikken ( lijkt me optimistisch) win ik maar een minuut of 7 a 8. Dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Droog over is wel heel fijn, ik was afgelopen najaar de regen wel zat. Maar wellicht wissel ik regen voor zweet. En het lijkt me gewoon heel leuk, ook voor een keer wat langere ritten zoals naar mijn ouders 100 km ver, en dan is snelheid wel weer relevant. Ik ben geen supersterke rijder (meer een hardloper), maar 150 tot 200 W trap ik langere tijd wel weg op de up.
Ik heb veel Alleweder ervaring dus de velomobiel is niet nieuw voor me. Ik hield erg van de flexibiliteit (grote open kuip). Daarom en vanwege de draaicirkel trekt de b4m me nogal. Windgevoeligheid is hier in het Oost-Brabantse minder relevant.
Dus dan lijkt het te gaan tussen tweedehands ( dan is het al snel de quest) of een b4m. Heeft iemand andere goede tips?
Nadeel van de quest vind ik de lage muts, waardoor bij een rol je hoofd in de gevarenzone zit. En dat heeft op de up net een forse tik gehad, dus dat ligt wat gevoelig.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen