18-May-2024, 11:15 PM
Ik zoek ook meestal een hoogte verschilletje, of ik rijd een stukje door in de hoop een beter plekje te vinden, of een iets groter rondje rijden, dat kan soms ook. De volgende straat rechts, weer rechts terug naar de straat die je eerder wilde hebben. Een opritje, verkeersdrempel, dijkje, brug. Of een flinke parkeerplaats op ofzo.
Maar ik mijd inderdaad wel eens een fietspad ofzo, omdat ik vermoed verderop vast te lopen. Op een hekje of te krappe bocht, stukje door het bos.
De Quest is groot, best nog wel vlot, maar die muts is inderdaad te klein. Strada, Mango, Hilgo bieden prima weersbescherming, maar zijn niet zo heel snel. Maar goed, of dat gezien je route wat uitmaakt is ook de vraag. Bij veel bebouwde kom, kun je bijvoorbeeld door dichte voorwielkasten en een grote draaicirkel vastlopen op krappe bochtjes bij fietspaden. Of je route over het fietspad om de bocht zo groot mogelijk te maken, wordt door anderen niet begrepen.
Het kost tijd om uit te vinden waar je voordeel van je Velomobiel hebt. De route naar je werk, daar ligt veel vast. Maar de kortste weg is lang niet altijd de snelste voor een Velomobiel. Het kan zijn dat je met wat creativiteit, kaart lezen, googlemaps, praktijk onderzoek, een andere beter geschikte route vindt. Mijn route naar het werk toe, is een andere als terug. Omdat het in die richting en op dat tijdstip het beste loopt.
Met een wat langzamere velomobiel met veel bodemvrijheid, en een kleine draaicirkel loop je lang niet zo snel vast als met een supersnelle, lage met grote draaicirkel.
Maar ik mijd inderdaad wel eens een fietspad ofzo, omdat ik vermoed verderop vast te lopen. Op een hekje of te krappe bocht, stukje door het bos.
De Quest is groot, best nog wel vlot, maar die muts is inderdaad te klein. Strada, Mango, Hilgo bieden prima weersbescherming, maar zijn niet zo heel snel. Maar goed, of dat gezien je route wat uitmaakt is ook de vraag. Bij veel bebouwde kom, kun je bijvoorbeeld door dichte voorwielkasten en een grote draaicirkel vastlopen op krappe bochtjes bij fietspaden. Of je route over het fietspad om de bocht zo groot mogelijk te maken, wordt door anderen niet begrepen.
Het kost tijd om uit te vinden waar je voordeel van je Velomobiel hebt. De route naar je werk, daar ligt veel vast. Maar de kortste weg is lang niet altijd de snelste voor een Velomobiel. Het kan zijn dat je met wat creativiteit, kaart lezen, googlemaps, praktijk onderzoek, een andere beter geschikte route vindt. Mijn route naar het werk toe, is een andere als terug. Omdat het in die richting en op dat tijdstip het beste loopt.
Met een wat langzamere velomobiel met veel bodemvrijheid, en een kleine draaicirkel loop je lang niet zo snel vast als met een supersnelle, lage met grote draaicirkel.