Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben wel eens benieuwd wat er zo lastig is aan leren rijden in een VM
#15
(19-May-2024, 10:28 PM)Merijn schreef: Om nog even verder OT te dwalen: verlaten jullie het verplichte ( maar vaak linke) fietspad en zo ja ook in de snelle jongens die de 75 cm breedte niet halen? Alleen het oudere velomobiel / Sinner spul en de Milan GT lijken daar aan de komen.
Ik heb er net een oude nogal uit de hand gelopen draad over gelezen die me niet veel verder hielp.
Het lijkt een beetje de keuze tussen veilig en illegaal of onveilig en legaal. Between a rock and a hard place…..
Ik kies ook met smallere modellen de weg, maar in alle gevallen alleen wanneer ik daar met mijn tempo veiliger rijd. Daarbij probeer ik ook altijd de maximumsnelheid voor automobilisten te halen, tenzij inhalen veilig kan en er niet teveel verkeer is.
Overigens is er een simpele truc om toch legaal te zijn; niet je fiets moet zo breed zijn, maar je fiets + lading. Een colablikje aan een touwtje aan je spiegel is in principe al genoeg. Ik heb zelf hele forse spiegels.

(19-May-2024, 10:43 PM)Gideonaut schreef: Ik heb nog nooit problemen gehad met rotondes, zelfs niet met de Velayo, maar ik rij gewoon netjes op het fietspad met normale fiets snelheden van 5 schildpad per uur.
Het "gewoon netjes" en "normale" in je post voelt een beetje alsof je snellere fietsers de maat neemt. Nu ben ik wat bevooroordeeld, omdat automobilisten het ook altijd op die manier aanpakken ("als je een normale fietssnelheid zou rijden was het fietspad wel veilig", waar ik het overigens pertinent mee oneens ben op het stuk waar dat het laatst werd opgemerkt nl. het tegelpad in Oudewater met totaal onoverzichtelijke zijstraten en opritten).
Ik vermoed dat je je mening vanzelf bij gaat stellen wanneer je de DF of een Milan wat vaker rijdt, en verder is je post in dit gesprek misschien niet helemaal van toepassing. Voor de duidelijkheid: no grudge, no hard feelings, enkel een mening.

(19-May-2024, 11:17 PM)datakneder schreef: En nog even iets om over na te denken voor de mensen met open wielkasten... Meet je met de wielen rechtuit of met maximale stuuruitslag. Hier staat namelijk niets in de wet over. Big Grin
Is dus een geval van interpretatie van de wet. Ik weet een DF-rijder die er eens mee weggekomen is met een uitschuifbare antenne die aan zijn spiegel zit, vastgemaakt met tie-wraps. Denk echter dat je wel wat gun-factor nodig hebt om dat voor elkaar te krijgen Big Grin

Overigens wordt het nameten zelden gedaan. Ik weet alleen niet hoe de gevolgen zijn als je een aanrijding hebt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: [split] Nieuw of tweedehands? Ik ben wel eens benieuwd wat er zo lastig is aan ler... - door 365cycle - 19-May-2024, 11:48 PM
RE: Nieuw of tweedehands? - door Gideonaut - 16-May-2024, 03:49 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 21 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Soms gun je mensen e...ZoefZoef — 06:45 PM
Challenge Chamsin-E - 2022 - zgan - van...
Inmiddels wel? Ik ...Wim -de roetsende — 05:45 PM
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
Eergisteren op het s...Lopopodium — 05:05 PM
Medeliggers onderweg
In Leidschendam, op ...Lopopodium — 05:00 PM
Challenge Chamsin-E - 2022 - zgan - van...
Inmiddels wel? Ik da...Imaro de Zoeker — 04:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ja, ik had die dus n...Arend-Jan — 02:27 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Dat is bij de nieu...Wim -de roetsende — 02:23 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ja, wellicht. En er ...Arend-Jan — 02:04 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
De Snoek(/L) is ...Wim -de roetsende — 01:54 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik raak beide kanten...Arend-Jan — 01:32 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
En mijn schouders ...Wim -de roetsende — 01:27 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
En mijn schouders me...Arend-Jan — 01:17 PM
Challenge Chamsin-E - 2022 - zgan - van...
Inmiddels heb ik p...Wim -de roetsende — 11:04 AM
Challenge Chamsin-E - 2022 - zgan - van...
Inmiddels heb ik pb ...Imaro de Zoeker — 10:55 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
39cm schouderbreedte...Wim -de roetsende — 10:50 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Hoekie — 10:30 AM
Challenge Chamsin-E - 2022 - zgan - van...
Bedankt voor de sn...Wim -de roetsende — 09:51 AM