20-May-2024, 09:02 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-May-2024, 09:44 AM door bucovaina.)
Ik zou graag een motor in mijn (toekomstige) QV willen laten plaatsen. Er is de optie tussen een 250W en 500W Bafang. Heeft iemand ervaring met beide motoren? Maakt het echt een verschil in het verkeer om vlotter mee te kunnen met de 500W of niet echt?
Ik ben me er van bewust dat je die extra 250W niet nodig hebt voor topsnelheid. Ik zou het motormanagement op hogere snelheden dan ook aftoppen. Ik zou vooral geïnteresseerd zijn om om van stilstand vlotter op snelheid te zijn.
Ik zou voor de rohloff gaan. Kan een rohloff ook 500W aan, stel dat ik daar toch voor zou gaan?Of is eerder de ketting dan het zwakke punt, dat die zodanig snel gaat slijten dat het weinig zin heeft?
Ik weet ook dat in principe een 250W het maximale toegestane is.
Misschien als toevoeging, ik wil vooral een motor om met woon-werkverkeer op de rijbaan te kunnen en geen andere auto's niet te hinderen. 35km/h bijv. vind ik te traag om op de rijbaan te gaan, dan moet je naar mijn gevoel op het fietspad, maar dan is 35km/h weer kamikaze-snelheid. Dan mag je max 25km/h (België en zijn blinde opritten)
Ik ben me er van bewust dat je die extra 250W niet nodig hebt voor topsnelheid. Ik zou het motormanagement op hogere snelheden dan ook aftoppen. Ik zou vooral geïnteresseerd zijn om om van stilstand vlotter op snelheid te zijn.
Ik zou voor de rohloff gaan. Kan een rohloff ook 500W aan, stel dat ik daar toch voor zou gaan?Of is eerder de ketting dan het zwakke punt, dat die zodanig snel gaat slijten dat het weinig zin heeft?
Ik weet ook dat in principe een 250W het maximale toegestane is.
Misschien als toevoeging, ik wil vooral een motor om met woon-werkverkeer op de rijbaan te kunnen en geen andere auto's niet te hinderen. 35km/h bijv. vind ik te traag om op de rijbaan te gaan, dan moet je naar mijn gevoel op het fietspad, maar dan is 35km/h weer kamikaze-snelheid. Dan mag je max 25km/h (België en zijn blinde opritten)