22-May-2024, 01:41 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-May-2024, 01:43 PM door 365cycle.)
Hoekie hier op het forum heeft volgens mij een flinke koplamp hoog gemonteerd, als ik me niet vergis een Busch+Müller IQ-X 150 en een safety module (en die kan je gewoon meebestellen!).
De Supernova lampen heb ik niet al te best in m'n geheugen zitten, maar ik weet niet precies waarom. Weet niet meer wat de motivatie was (betrouwbaarheid, lichtbeeld, compatibiliteit o.i.d. geen idee). Volgens mij stond dat inderdaad ergens op velomobilforum.de (vertalen in je browser kan vaak gewoon he!)
Vergeet overigens niet dat de QV z'n koplampen al relatief hoog heeft zitten, zo hoog als veel auto's ze hebben. Volgens mij rijdt Hoekie inmiddels met de Lupine SL-F Cargo in de neus, en hebben die een mooier lichtbeeld dan de standaard IQ-X 150. In de Bülk heb ik de SL-AX zitten maar heb daar wat issues mee gehad. Daarbij is de bluetooth afstandsbediening een onding, ik zou altijd de SL-X vragen met een gewone kabel om te wisselen tussen groot-, dim- en eco-licht.
Die IQ-Xen zijn wel heel betrouwbaar, geven een bak licht én zijn relatief zuinig met stroom, maar hebben een vrij smalle lichtbundel.
Voor wat betreft de achterkant is er één lamp die zowel enorm irritant is als supergoed zichtbaar: de Garmin Radar.
Ik gebruik deze wanneer het erg rustig is en ik dus verrast zou kunnen worden door een auto achter me. In druk stadsverkeer is ie niet heel hard nodig, dan vind ik het belangrijker dat ze mijn remlichten als zodanig herkennen.
Last but not least: Check topic "wat ze zeggen" even
De Supernova lampen heb ik niet al te best in m'n geheugen zitten, maar ik weet niet precies waarom. Weet niet meer wat de motivatie was (betrouwbaarheid, lichtbeeld, compatibiliteit o.i.d. geen idee). Volgens mij stond dat inderdaad ergens op velomobilforum.de (vertalen in je browser kan vaak gewoon he!)
Vergeet overigens niet dat de QV z'n koplampen al relatief hoog heeft zitten, zo hoog als veel auto's ze hebben. Volgens mij rijdt Hoekie inmiddels met de Lupine SL-F Cargo in de neus, en hebben die een mooier lichtbeeld dan de standaard IQ-X 150. In de Bülk heb ik de SL-AX zitten maar heb daar wat issues mee gehad. Daarbij is de bluetooth afstandsbediening een onding, ik zou altijd de SL-X vragen met een gewone kabel om te wisselen tussen groot-, dim- en eco-licht.
Die IQ-Xen zijn wel heel betrouwbaar, geven een bak licht én zijn relatief zuinig met stroom, maar hebben een vrij smalle lichtbundel.
Voor wat betreft de achterkant is er één lamp die zowel enorm irritant is als supergoed zichtbaar: de Garmin Radar.
Ik gebruik deze wanneer het erg rustig is en ik dus verrast zou kunnen worden door een auto achter me. In druk stadsverkeer is ie niet heel hard nodig, dan vind ik het belangrijker dat ze mijn remlichten als zodanig herkennen.
Last but not least: Check topic "wat ze zeggen" even
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.