23-May-2024, 09:15 PM
Even terug naar die Rotonde, ik rijd die van de Meilandsedijk naar de Eerlandsestraat, de provinciale weg dus. Verboden voor fietsers, voor zover ik dat begrijp. Staat ergens zo'n rond bord met een rode rand en een zwarte fiets in het midden. Daar is 80 km/h toegestaan, maar 100 km/h gangbaar. Er is ook geen ruimte voor auto's om in te halen zonder op de andere baan te komen. Verder heb ik de afgelopen jaren op die weg de resten van aantal fatale ongelukken gezien en zelfs 1 fataal ongeval zien gebeuren. Kortom, ik ga daar niet op de rijbaan. In de andere richting heb je fietssuggestiestroken, en 60 km/h max. Daar kun je het zelf uitmaken.
De blinde vlek die frutsel noemt vind ik nog wel mee vallen, maar soms zitten er wel verraderlijke dingetjes in. Bijvoorbeeld een kuiltje net naast het fietspad, wat zo diep is dat je op de voetbobbel blijft hangen omdat je wiel te diep weg zakt. Met hoge stoeprandjes in bochten is het ook oppassen omdat je niet precies weet hoever die neus oversteekt.
De blinde vlek die frutsel noemt vind ik nog wel mee vallen, maar soms zitten er wel verraderlijke dingetjes in. Bijvoorbeeld een kuiltje net naast het fietspad, wat zo diep is dat je op de voetbobbel blijft hangen omdat je wiel te diep weg zakt. Met hoge stoeprandjes in bochten is het ook oppassen omdat je niet precies weet hoever die neus oversteekt.