27-May-2024, 01:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-May-2024, 01:16 PM door Frutsel.)
Ik gebruik een Wahoo ELEMNT aan mijn stuur om mijn ritten bij te houden. (Handige cockpit met snelheid, rit duur, cadans etc)
Je kan hem ook nog eens voor navigatie gebruiken als het nodig is.
Daarnaast heb ik een Amazfit GPR4 horloge. Beiden hebben geen probleem met een GPS fix. Het zou kunnen komen omdat ze redelijk dicht bij de open lucht zitten als ik fiets, want ik rij zelden met een gesloten kap, hooguit een zomerdakje (op een DF XL)
Is het niet zo dat als je de schuimkap erop hebt zitten het ook slecht weer is (bewolkt, neerslag)?
Water is best vervelend voor ontvangst van GPS signalen. Dus is het niet zozeer de schuimkap zelf die het signaal verslechtert. (maar alle beejtes helpen)
Je kan hem ook nog eens voor navigatie gebruiken als het nodig is.
Daarnaast heb ik een Amazfit GPR4 horloge. Beiden hebben geen probleem met een GPS fix. Het zou kunnen komen omdat ze redelijk dicht bij de open lucht zitten als ik fiets, want ik rij zelden met een gesloten kap, hooguit een zomerdakje (op een DF XL)
(27-May-2024, 12:30 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik heb gehoord dat sommige carbon VM een stukje glasvezel hebben, boven waar de GPS zit. Ik weet niet of dat bij deze Quest ook gedaan is.
Een horloge zou goede ontvangst moeten hebben als je geen carbon kap erboven hebt.
Ik moet echter ook zeggen dat de telefoon die ik voor gps gebruik soms last lijkt te hebben van de schuimkap. Carbon fiets en de telefoon zit op de wielkast dus redelijk open zonder schuimkap.
Is het niet zo dat als je de schuimkap erop hebt zitten het ook slecht weer is (bewolkt, neerslag)?
Water is best vervelend voor ontvangst van GPS signalen. Dus is het niet zozeer de schuimkap zelf die het signaal verslechtert. (maar alle beejtes helpen)