Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
#17
Ik heb een Clean Canteen bidon, in de gewone blanke RVS versie. Doet het al een hele tijd goed. Het dopje is echt dicht, als je het nadrukkelijk dicht doet, maar dan gaat ie ook moeilijk open. Lees; ik wil mijn kroontand niet per ongeluk uit trekken. Er is ook nog een helemaal open en bijna dicht standje. Die twee gebruik ik het meest. In standje bijna dicht op zijn kop druppelt ie wel langzaam leeg. Komt in de Velomobiel wel eens voor. Helemaal open komt er een bruikbare hoeveelheid water uit, er zit ook een ontluchtingssysteempje in de dop. Maakt wel wat geluid. Helemaal dicht doe ik met de hand, van helemaal dicht naar bijna dicht dus ook. Tussen bijna dicht en open gaat ook met de tanden.

Past in normale bidonhouders. Volgens mij heb ik de 530ml versie. Al enige jaren zonder slijtage. Ik was ze met de hand. Want mijn vrouw heeft er nog 1 bij de kringloop gescoord. Nieuwe dop bij gekocht.

Heb ook ooit van die Sigg versies gehad, alu met een glaslaagje aan de binnenkant. En dan valt ie uit zijn houder en heb je er een deukje in. En een fancy laklaagje wat ook niet eeuwig mee gaat.

Met twee volle bidons kom ik een heel eind. En als ik erg ver ga, dan stop ik toch wel ergens bij een winkel of bakker of tankstation. Koop ik daar wat. Of bijvullen bij een drinkwaterpunt, of op een begraafplaats, daar is ook heel vaak drinkwater.

Waterzakken heb ik ook geprobeerd, maar daar deed ik dan alleen in de zomer wat mee, echt lange ritten. Na een half jaar niks doen, kwam er toch een wat raar smaakje, en werd ik er soms wat misselijk van. Ik heb het wel gehad met die slangetjes. Denk dat je toch iedere paar jaar weer een nieuwe moet kopen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen... - door 365cycle - 27-May-2024, 09:06 PM
RE: Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen... - door Jeroen S - 28-May-2024, 09:19 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 25 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..de gisteren aa...ZoefZoef — 11:29 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als het een korte br...Frutsel — 11:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..de gisteren aang...Bart Verbeek — 09:24 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..de gisteren aang...Niels van der Wal — 09:21 PM
Vraag: Fietsroute door Hoekse Waard
Jammer dat de GPS-o...Hardloper — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..de gisteren aanges...ZoefZoef — 07:51 PM
Rotte Rijders (ook 4NZ & HT Life Style)...
Ik vul maar even aan...Hoekie — 07:19 PM
Vraag: Fietsroute door Hoekse Waard
De ronde is rond. :)...Bacchus — 06:01 PM
Hoe kan ik schokken opvangen?
Van de elastomeren b...Roepers — 05:41 PM
Hoe kan ik schokken opvangen?
Natuurlijk heb je ...Willeke_IGKT — 05:22 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Ik heb ooit gehoor...Roepers — 03:13 PM
Vraag: Fietsroute door Hoekse Waard
Moet je als fiet...Niels van der Wal — 02:41 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Ja is normaal. Ik ze...bucovaina — 02:38 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Gewoonlijk is het he...Merijn — 02:35 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Het is heel normaal ...Willeke_IGKT — 02:30 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Het was bij mij oo...Hardloper — 02:23 PM
Quest "opbokken"
Bij de nieuwe versie...Jeroen S — 11:44 AM