Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tegen 10 september moet mijn VM-conditie toppie zijn. Tips?
#1
Ik ben nooit echt sportief geweest. Buiten dan niet met de wagen naar het werk, maar steeds met de Stromer sinds mid-2015. Iets van basisconditie heb ik dus wel. Op het moment van schrijven heb ik 2 weken en zo'n 400km met de VM gereden en ja dat voel ik wel in de beentjes. Achteraf gezien: "Stromeren" is helemaal niet zo sportief wezen als ik dacht, maar goed Rolleyes .

Dat terzijde, mijn plan is nu om vanaf nu de Stromer niet meer te nemen (behoudens uitzondering) maar telkens 3x/week met de VM naar het werk te gaan. Dagelijks zo'n 60-70km afhankelijk van de route. Mijn doel is om tegen dat mijn QV geleverd is, dat mijn coditie een pak beter is dan nu. Graag zou ik toch 30km/h gemiddeld willen kunnen halen zonder mezelf helemaal dood te rijden. Mijn max gemiddelde zit nu op 26km/h. Ik weet niet of het haalbaar is om daar per maand 1km/h bij te kunnen pietsen maar goed Smile

Ik heb een hartslagmeter, een cadansmeter komt er waars ook vrij snel. Die power meter gaat nog even wachten want dat kost toch ook weer wat. Verder heb ik voorlopig als "trainings" ongeveer 7u/week velomobielen. Maandag/dinsdag/woensdag 's morgens 1h:10 en 's avonds 1h:10 (heel ruw genomen) en dan donderdag t.e.m. zondag zo goed als niets doen om voldoende tijd te hebben om de benen te laten recuperen. Er kan eventueel op termijn ook wel een rustige training bij of zo, als ik in het weekend eens gelost word, door moeder de vrouw Angel . Mijn voedingspatroon heb ik ook al wat aangepast. Wat gezonder, al eet ik nog niet echt specifiek op "sporten" of zo.

Op langere termijn zou ik wel langere dagtrips willen gaan maken (200km), maar mijn focus ligt nu vooral op mijn woon-werkverkeer zo vlot mogelijk laten gaan, zonder het onderste uit de kan te halen (40km/h gemiddeld zou lachen zijn maar is geen doel op zich voor mij). Ik denk dat ik op normale ritten met de STromer ergens rond de 33km/h - 35km/h gemiddeld zat met een uitschieter naar 40.2km/h gemiddeld, al was dat best "vlammen".

Wat zou jullie advies zijn aan mij? Lijkt 30km/h gemiddeld een haalbaar doel tegen ongeveer mid-september mits ik zo goed als elke dag blijf fietsen? Zijn er misschien nog dingen die ik totaal over het hoofd zie?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Tegen 10 september moet mijn VM-conditie toppie zijn. Tips? - door bucovaina - 01-Jun-2024, 10:28 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 15 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
ervaring met vouwbare trike?
Welkom op de site _P...Willeke_IGKT — 05:59 AM
Schijfremmen, remblokjes, en.. en..
Het kan ook helemaal..._Peter — 12:14 AM
Trike in trein
In Duitsland kun je ..._Peter — 12:01 AM
ervaring met vouwbare trike?
Vandaag heb ik wee..._Peter — 11:54 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
 Hoe hij dat in de...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind i...Tijanus — 10:58 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Jij bent niet rela...Wim -de roetsende — 09:56 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Ik had vorige week e...Lopopodium — 09:25 PM
Alpe-Adria 2024: van Salzburg naar Slov...
Nee, de route van de...De tovenaar — 09:18 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Gelukkig heeft de jo...Fietsbennie — 09:16 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met mijn 171 cm en s...Hardloper — 09:10 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Schuimdeksel boven...Arend-Jan — 08:58 PM
Alpe-Adria 2024: van Salzburg naar Slov...
Leuk. Ik zag allemaa...Lopopodium — 08:30 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Het model van de fat...melle z — 08:17 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind ik ...Wim -de roetsende — 08:04 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Overigens vind ik di...Boyd Maduro — 08:00 PM
WK 2024 Betteshanger Park, Kent UK
Russ is sowieso een ...melle z — 07:14 PM