Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tegen 10 september moet mijn VM-conditie toppie zijn. Tips?
#18
Ik sluit me aan bij de andere adviezen: gewoon veel doen. Dus ook op een inspanningsniveau dat je veel kunt blijven doen. Als je het bij die drie dagen forenzen wil houden is het op de heenweg lekker rustig aan doen, "vogeltjes kijken" zoals dat heet. Terug misschien wat vlotter, een paar keer lekker aanzetten waar het kan en dat goed voelt. Wil je op de tussendagen ook rijden, dan zou ik alles rustig aan doen.
Op een hartslagmeter heet dat dan inderdaad "Zone 2" (iig bij Garmin en ik dacht ook bij Polar: Z1/Z2/Z3/Z4/Z5) waar het in de Nederlandse literatuur vaak D1 heet.
(H[erstel] / D[uur]1 / D2 / D3 / W[eerstand])

Manon is voormalig topsporter. Van de ene kant geldt dus inderdaad wat je zegt, van de andere kant heeft ze ook psychisch meer ervaring en discipline met trainen en kent ze haar lichaam beter waardoor ze bij zo'n test ook verantwoord dieper kan gaan. Het principe geldt echter universeel: Een gezond mens kan vrijwel onbeperkt zone 2 trainen. Als je de tijd hebt, maak je de snelste progressie door zone 2 te trainen omdat je dan het grootste trainingsvolume kan maken. Als je niet elke dag wilt fietsen kun je de rustdag voor herstel gebruiken en dus iets meer gas geven de dag ervoor. Dan groei je minder snel dan elke dag fietsen maar sneller dan om de dag enkel in zone 2.

Voor jou geldt bovendien dat je ook een hoop te ontdekken hebt: hoe gedraagt de fiets zich precies, hoe hard kan ie de bocht om, hoe hard kun je remmen, hoe werkt het met andere omstandigheden, nat, glad, hobbels, klinkers, klimmen, dalen, fietspad, rijbaan. En wat voor routes kun je rijden in de buurt, hoeveel omrijden is het waard om een vervelend verkeerslicht of een steile klim te missen of op een drukke kruising niet linksaf te moeten slaan.

(01-Jun-2024, 02:38 PM)datakneder schreef: Ook nog iets om rekening mee te houden is misschien iets precieser je doel te stellen. Veel videos gaan over trainen. Dat houd in dat je het doet met meestal een specifiek doel, de wedstrijd. Als jouw doel is één keer in je leven het traject te kunnen voltooien met een gemiddelde boven de 30. Dat je daarna een week lang een wrak bent doet er dan niet toe.
Goed punt. Verwar je doel ook niet met de afspraak die je met jezelf maakt. Spreek met jezelf iets af waar je controle over hebt. Iets van "ik ga iedere week drie keer met de velomobiel naar werk en terug." Je doel mag dan vager zijn en je hebt dan niet gefaald als je dat doel net niet gehaald hebt want je hebt jezelf namelijk aan je afspraak gehouden.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Tegen 10 september moet mijn VM-conditie toppie zijn. Tips? - door Bacchus - 01-Jun-2024, 03:30 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsver...ZoefZoef — 11:25 PM
wat ze zeggen
 Zelfs de Milan gi...Merijn — 11:21 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Geen idee hoe la...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsverho...Tom Fekkes — 11:04 PM
velomobileworld.com
Zelf vermoed ik eige...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Bedankt voor de cach...Hoekie — 11:00 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 euro prijsverho...ZoefZoef — 10:51 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde i...Hardloper — 10:40 PM
velomobileworld.com
Zeker weet ik het ui...Merijn — 10:05 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde ik ...Hoekie — 10:03 PM
velomobileworld.com
..en slechts een e...Hoekie — 09:56 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog g...Roepers — 09:28 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...ZoefZoef — 09:24 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog ge...Willeke_IGKT — 09:21 PM
velomobileworld.com
Er staan 251 v...Roepers — 09:15 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...Hardloper — 08:51 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af, w...bucovaina — 08:40 PM