Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tegen 10 september moet mijn VM-conditie toppie zijn. Tips?
#25
Voor mij is de rit naar het werk meer om de conditie een beetje bij te houden. Vooral het in de winter doorfietsen scheelt heel veel tov de mensen die dat niet doen. Ik fiets al mijn hele leven naar het werk, en heb jaren dezelfde routes gereden. Mijn ervaring is dat er heel erg veel omstandigheden zijn die je snelheid beinvloeden die niets met je conditie te doen hebben. Zoals je zelf ook al merkte met je hele vroege tijdstip.

Met heel hard rijden win je misschien een 5 minuten, maar die verlies je dan weer omdat je ook onder de douche moet.

Zoals ik in mijn voorbeeld al aangaf, scheelt de veel hogere kruissnelheid maar een klein beetje in het gemiddelde. Op sommige routes, zeker als er veel verkeer is, of de infrastructuur wat te wensen overlaat, kun je gewoon niet hard. Op andere routes wel, maar dat is dan weer heel saai. Zoals de meneer die de hele tijd heen en weer scheurt met zijn Snoek over hetzelfde jaagpad.

Kijk voor je route eens wat om je heen, vraag als het mogelijk is collega's die ook met de fiets komen uit jouw richting, waar zij langs gaan. Soms ligt er parallel aan een grote weg, achter het huizenblok ofzo nog een tweede weggetje wat veel rustiger is.

Eventjes als voorbeeld, als ik naar de Kaufland in Emmerich rijdt, is de Speelbergerstrasse de weg die je met de auto pakt en de meest vanzelfsprekende fietsroute. Aan de andere kant van het blok ligt de Gerhard Cremerstrasse. Die is veel rustiger, geen fietspad wat bij iedere zijstraat bonk van een schuin randje moet en 5 meter verder bonk erop. Kruisingen zijn ook beter te overzien. Gewoon simpel en rustig doorrijden. Beide zijn in Streetview te zien.

https://www.google.nl/maps/@51.8460963,6...&entry=ttu

De meest logische route is niet altijd het prettigste.

Hier een stukje van mijn route naar mijn werk. https://www.google.nl/maps/dir/Hutteweg+...&entry=ttu

Je ziet een rare bocht om het dorp heen. Daardoor rijd ik een stuk om. Toch is dat het allersnelste, omdat ik overal door kan rijden, goed overzicht heb. De kortste weg rechtdoor bij Varsselder, dan krijg ik in Ulft veel plekjes waar ik heel langzaam moet rijden, of bijna altijd moet stoppen. Dat kost heel veel tijd. Een ander alternatief gaat langs de voordeur van de basisschool met zo'n 300 leerlingen, die rond diezelfde tijd aankomen als ik er langs rijd. Op de terugweg om 17.00uur is dat wel een ideale route.

Mijn advies; hard fietsen kun je beter op andere momenten doen als onderweg naar je werk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Tegen 10 september moet mijn VM-conditie toppie zijn. Tips? - door Jeroen S - 01-Jun-2024, 10:22 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsver...ZoefZoef — 11:25 PM
wat ze zeggen
 Zelfs de Milan gi...Merijn — 11:21 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Geen idee hoe la...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsverho...Tom Fekkes — 11:04 PM
velomobileworld.com
Zelf vermoed ik eige...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Bedankt voor de cach...Hoekie — 11:00 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 euro prijsverho...ZoefZoef — 10:51 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde i...Hardloper — 10:40 PM
velomobileworld.com
Zeker weet ik het ui...Merijn — 10:05 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde ik ...Hoekie — 10:03 PM
velomobileworld.com
..en slechts een e...Hoekie — 09:56 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog g...Roepers — 09:28 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...ZoefZoef — 09:24 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog ge...Willeke_IGKT — 09:21 PM
velomobileworld.com
Er staan 251 v...Roepers — 09:15 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...Hardloper — 08:51 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af, w...bucovaina — 08:40 PM