03-Jun-2024, 04:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jun-2024, 04:27 PM door 365cycle.)
Een velomobiel stelen is sowieso niet de moeite. Met een beetje pech loopt er een camera en zo niet, dan krijg je zoiets nog lastig verkocht. De markt ervoor is belachelijk klein, het hele wereldje weet welke velomobiel gestolen is; de gemiddelde velomobiel is beter te traceren dan een auto met kenteken en chassisnummer. Bij zo'n auto kan je dat nog oplossen door 'm in onderdelen van de hand te doen; een beetje recente Audi S of RS levert ook in stukken zo €20-30K op.
Als je vooral open staat voor lucratief fietsen bietsen ga je op een zonnige zaterdag naar een gemiddeld fietscafé. Heb je je een beetje ingelezen in merken en types, dan past er een euroton in een bestelbusje, en meestal staan ze niet eens op slot. Heb je de buit binnen, dan kan jij of je heler op een gestolen Pinarello F/Trek Madone/S-Works nog best gezien worden zonder vragen te krijgen. Als het je als dief toch te heet wordt onder de voeten levert een setje carbon aero-wielen, een Dura Ace Di2 groepset en wat andere onderdelen ook nog wel een paar ruggen op - de velomobielen met Dura Ace Di2 zijn denk ik op één hand te tellen. Helaas gebeurt het vaak genoeg... en gelukkig voor ons zijn wij veel minder interessant.
PS: Nog één voordeel van die strategie: die serieuze wielrenners zijn vaak ook duursport-latjes. Bij een QV+, Milan GT of een Snoek L loop je als dief ook nog het risico dat er een beer van 100+ kg bij hoort
Als je vooral open staat voor lucratief fietsen bietsen ga je op een zonnige zaterdag naar een gemiddeld fietscafé. Heb je je een beetje ingelezen in merken en types, dan past er een euroton in een bestelbusje, en meestal staan ze niet eens op slot. Heb je de buit binnen, dan kan jij of je heler op een gestolen Pinarello F/Trek Madone/S-Works nog best gezien worden zonder vragen te krijgen. Als het je als dief toch te heet wordt onder de voeten levert een setje carbon aero-wielen, een Dura Ace Di2 groepset en wat andere onderdelen ook nog wel een paar ruggen op - de velomobielen met Dura Ace Di2 zijn denk ik op één hand te tellen. Helaas gebeurt het vaak genoeg... en gelukkig voor ons zijn wij veel minder interessant.
PS: Nog één voordeel van die strategie: die serieuze wielrenners zijn vaak ook duursport-latjes. Bij een QV+, Milan GT of een Snoek L loop je als dief ook nog het risico dat er een beer van 100+ kg bij hoort
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.