07-Jun-2024, 07:46 AM
(07-Jun-2024, 05:57 AM)ZoefZoef schreef: De NS heeft ook treinen met fietsplekken. Alleen hebben zij nu dus besloten dat bepaalde fietsen opeens hinderlijk zijn ofzo en ik vraag me echt af waarom ze dit nu opeens moesten veranderen. Zoveel fietsen worden er niet meegenomen in de trein en in de drukste tijden -de spits dus- daar mocht de fiets al niet mee.Vrij simpel toch: NS heeft liefst zo min mogelijk fietsen in de trein want die zijn lastig bij in- en uitstappen, je moet meer nadenken over hoe je die ruimte in de trein inricht en je verhuurt er minder OV-fietsen door. Ze zullen volgens de concessie wel verplicht zijn ook fietsen te vervoeren, dus doen ze het minimaal nodige.
Citaat:Of er echt mensen hinder van onze ligfietsen ondervinden? IK heb er mn ernstige twijfels bij en ik vermoed dat de meeste conducteurs helemaal niets zullen gaan doen met de veranderde voorwaarden. Ze controleerden nu ook al nauwelijks op kaartjes voor de fiets en op fietsen in de spits.
Nee joh, het is gewoon een stok om mee te slaan. Zolang de ruimte er is, zal er niemand moeilijk doen. Iedereen hier snapt dat je QV voor NS praktisch niet als fiets kan tellen. Het wordt interessant als je met je Hurri naast een "transportfiets" op het perron staat en de trein blijkt nog maar één plek over te hebben. Volgens de regels màg enkel de transportfiets mee, praktisch gezien past alleen de Hurri.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course