10-Jun-2024, 12:03 PM
(10-Jun-2024, 11:33 AM)Hoekie schreef: Als je een trekhaak hebt, zou ik ook een aanhanger aanraden. Op dak auto blijft minder handig.Ik niet. Een aanhanger beperkt je snelheid en maakt het geheel minder veilig. Ik snap niet dat hele volksstammen met hun hele gezin in een te zwaar geladen auto die een te zwaar geladen caravan trekt 1000+ km willen afleggen, terwijl ze langer sturen dan ze onder normale omstandigheden ooit zullen doen. In een auto die in een slip raakt met een aanhanger ben je aan de goden overgeleverd. Hoe goed je ook kan rijden, de controle krijgen over een slingerende of slippende aanhanger is niet mogelijk. In een auto die in een slip raakt met een flink geladen velomobiel op het dak heb je nog wel wat kansen om in te grijpen, en als het een moderne auto is kon het zelfs weleens zijn dat die het zelf regelt.
Verder, over op de auto zetten: Als je redelijk potig en een beetje lang bent; zo dicht mogelijk bij de auto gaan staan, door je knieën zakken, je primaire hand aan de instaprand, je andere arm onder de velomobiel, fiets naar je toe trekken, gaan staan, naar voren lopen en je schuift 'm zo op de dakdragers. Lukte mij zelfs prima met een zware QV. Het moeilijkste is het punt vinden waar de fiets voor/achter netjes in balans is, zodat je niet hoeft te corrigeren. Bij een hele hoge auto is het wel lastig.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.