11-Jun-2024, 09:26 AM
Ik vind die twee holle bouten en hun er op zittende moeren altijd maar een gammele constructie. Er zit veel speling op. Zowel de moeren t.o.v. hun holle bout als de holle bout t.o.v. de 'vleugels' waar ze in gedraaid worden (deel van het frame van die gehele handel). Kan je mij nog volgen?
Maar ik zie bij jou dat de hoofdbout waar de gehele hendel om roteert vervangen is. Klopt dat? Ik heb dat altijd een beangstigend iets gevonden: alle grijpkracht komt op die ene bout en je leven hangt letterlijk van die **ene** bout af. Ofwel: een ogenschijnlijk gescheiden remsysteem maakt op dit punt gebruik van een gemeenschappelijk iets. Wel eens bij Velomobiel aangekaart, maar daar was de reactie dat er nog nooit problemen geweest waren. Tja, had Concorde ook niet, tot de eerste neerstortte. Het zit mij (daar) eigenlijk allemaal nog steeds niet lekker.
Maar ik zie bij jou dat de hoofdbout waar de gehele hendel om roteert vervangen is. Klopt dat? Ik heb dat altijd een beangstigend iets gevonden: alle grijpkracht komt op die ene bout en je leven hangt letterlijk van die **ene** bout af. Ofwel: een ogenschijnlijk gescheiden remsysteem maakt op dit punt gebruik van een gemeenschappelijk iets. Wel eens bij Velomobiel aangekaart, maar daar was de reactie dat er nog nooit problemen geweest waren. Tja, had Concorde ook niet, tot de eerste neerstortte. Het zit mij (daar) eigenlijk allemaal nog steeds niet lekker.