Vandaag heb ik de elektra op wat wegwerken na afgerond (dat wegwerken kan pas nadat de bovenkant er weer op gaat en dat duurt nog wel even). Het is gelukt met de driestandenschakelaar als hoofdschakelaar om tussen de accu's te wisselen! Ook de min schakelt want het was een 6pins schakelaar. Daar ben ik blij mee!
Dit is het dashboard nu. De driestanden middenop bepaalt het aantal koplampen dat brandt. Ik heb bovenop een lichtschakelaar die alleen achter en dagrijverlichting activeert. Daarna kan ik dus los 1 of 2 koplampen bijschakelen.
De driestanden in het extra dashboardje naast de voltmeter is de hoofdschakelaar: midden is uit en dan accu I of accu II actief. De voltmeter zit daar meteen achter geschakeld en geeft de stand van de actieve accu aan. De accu's zitten dan dus beiden aangesloten onder de stoel. Ik ben nog voornemens een bakje te lamineren waar ze stevig in vast staan.
Ik had ook nog een uitdaging met de grootlichtschakelaars die bijgeleverd werden bij de nieuwe koplampen. Die hadden een vast snoertje van een cm of 50....daarmee kom ik niet vanaf de neus binnen handbereik. Dus er zat niks anders op: Daaaaaaag garantie KNIP. Kabels verlengd en de 2 schakelaars zitten nu op mijn stuur. Die lampen blijven het vast wel hun hele garantieperiode doen. En anders: gegokt en verloren
De groene lampjes branden alleen als het licht aan is en ze worden blauw als grootlicht actief is (net als in de auto dus eigenlijk).
En ja: dat zijn heel vieze gripshifters. Die gaan er volgende week af en worden vervangen door duimshifters en dan meteen de kabels binnen en buiten vernieuwen.
En zo vordert het nu redelijk gestaag Na de shifters moeten er ook nog nieuwe voorveren in (het is nu net een Amerikaanse auto, veel te zacht geveerd). En dan zie ik dat de temperaturen omhoog gaan en begint het epoxywerk dan toch uiteindelijk echt in beeld te komen.
Het wordt wel wat.
Dit is het dashboard nu. De driestanden middenop bepaalt het aantal koplampen dat brandt. Ik heb bovenop een lichtschakelaar die alleen achter en dagrijverlichting activeert. Daarna kan ik dus los 1 of 2 koplampen bijschakelen.
De driestanden in het extra dashboardje naast de voltmeter is de hoofdschakelaar: midden is uit en dan accu I of accu II actief. De voltmeter zit daar meteen achter geschakeld en geeft de stand van de actieve accu aan. De accu's zitten dan dus beiden aangesloten onder de stoel. Ik ben nog voornemens een bakje te lamineren waar ze stevig in vast staan.
Ik had ook nog een uitdaging met de grootlichtschakelaars die bijgeleverd werden bij de nieuwe koplampen. Die hadden een vast snoertje van een cm of 50....daarmee kom ik niet vanaf de neus binnen handbereik. Dus er zat niks anders op: Daaaaaaag garantie KNIP. Kabels verlengd en de 2 schakelaars zitten nu op mijn stuur. Die lampen blijven het vast wel hun hele garantieperiode doen. En anders: gegokt en verloren
De groene lampjes branden alleen als het licht aan is en ze worden blauw als grootlicht actief is (net als in de auto dus eigenlijk).
En ja: dat zijn heel vieze gripshifters. Die gaan er volgende week af en worden vervangen door duimshifters en dan meteen de kabels binnen en buiten vernieuwen.
En zo vordert het nu redelijk gestaag Na de shifters moeten er ook nog nieuwe voorveren in (het is nu net een Amerikaanse auto, veel te zacht geveerd). En dan zie ik dat de temperaturen omhoog gaan en begint het epoxywerk dan toch uiteindelijk echt in beeld te komen.
Het wordt wel wat.
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt