19-Jun-2024, 09:14 PM
Even fictief he:
Hoe ga ik dan schakelen?
Want met mijn QV heb ik voor 75 + MD en achter 11-32. Dus dat is lekker simpel. Als ik over de 90 a 100 rpm trap. Dan is het of wel zo doorrijden, of wel opschakelen van achter. Mocht het te zwaar zijn berg / heuvel op, dan is het gewoon hakje tegen as. En mijn 75 gaat gedragen als een 30.
Maar ik ben dus benieuwd welke schakel strategie men gebruikt bij 2/3 bladen voor. Heel eerlijk, met proefrijden van de Tuna / Strada / Snoek heb ik er niet bewust iets gedaan met het schakelen bij het voorblad. En ik heb nooit een gewone fiets gereden met meerdere voorbladen. Dus in die zin ook een echte beginners vraag.
Voor de nieuwsgierige. Ik hoop in het eerste jaar de 1000km te hebben gereden en misschien wel gemiddeld 100km in de maand.
Ik heb een binnenblad: 39 & een buitenblad van 61.
Als cassette heb ik een standaard 11 speed met de kransjes: 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-36 Hoe ga ik dan schakelen?
Want met mijn QV heb ik voor 75 + MD en achter 11-32. Dus dat is lekker simpel. Als ik over de 90 a 100 rpm trap. Dan is het of wel zo doorrijden, of wel opschakelen van achter. Mocht het te zwaar zijn berg / heuvel op, dan is het gewoon hakje tegen as. En mijn 75 gaat gedragen als een 30.
Maar ik ben dus benieuwd welke schakel strategie men gebruikt bij 2/3 bladen voor. Heel eerlijk, met proefrijden van de Tuna / Strada / Snoek heb ik er niet bewust iets gedaan met het schakelen bij het voorblad. En ik heb nooit een gewone fiets gereden met meerdere voorbladen. Dus in die zin ook een echte beginners vraag.
Voor de nieuwsgierige. Ik hoop in het eerste jaar de 1000km te hebben gereden en misschien wel gemiddeld 100km in de maand.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.