29-Jun-2024, 06:59 PM
(29-Jun-2024, 06:14 PM)Arend-Jan schreef:(29-Jun-2024, 01:12 PM)Wim -de roetsende schreef: De bedenkers/ontwerpers/oprichters zijn nu dus niet meer de baas, maar de producent bepaalt vanaf nu welke vm-en besteld kunnen worden
Nee, de consument bepaalt het, en eigenlijk de ontwerper.
Want waar weinig vraag naar is, dat stopt vroeg of laat altijd een keer.
Als je als ontwerper wil dat je fiets lang en veel geproduceerd wordt, dan moet je een goede fiets ontwerpen. En niet alleen op vlakken waar de consument voor gaat: looks, prestaties, ergonomie, praktische inzetbaarheid, onderhoud, maar ook voor de producent: prettig, efficiënt en relatief eenvoudig te maken..! En dat laatste is nu juist met de Bülk 4 more aandacht aan besteed, met als doel eenvoud en lage productiekosten. Dat vertaalt zich in een lage kostprijs voor de consument.
GT ben ik ook heel benieuwd naar. Ik dacht eigenlijk dat de SL een groter volume zou zijn, qua aantallen. Blijkbaar niet...
Dat bepaalde modellen nie langer gecontinueerd worden, snap ik. Dat stukje, daar kan de consument de oorzaak gegeven worden.
Echter, wat ik begrijp wordt nu ook de productie van de QV tijdelijk stilgelegd wegens veranderingen bij VMWorld. Daar krijg ik -misschien ten onrechte, ik weet de werkelijke reden niet- het idee dat VMWorld hier een grote hand in heeft en VMWorld de reden is dat de productie van de QV nu stopt bij hen. De verkoop van de QV loopt nog steeds goed immers en de productie en verkoop stilleggen daarvan doe je als velomobiel niet zomaar, als je tevens op zoek gaat naar een andere bouwer ervoor.
Persoonlijk denk ik dat VMWorld de productie van dr eigen modellen (Bulk MK1) nu voorrang geeft boven de modellen van Velomobiel.nl en ICB en hen daarmee voor het blok zet. De winstmarge per afgeleverde fiets zal wel hoger liggen voor VMWorld?
Dit alles is wel positief voor de QV-bezitters nu. Die zullen nu bij verkoop wellicht een hogere verkooppprijs kunnen realiseren